شهرستان ها

آغاز فراخوان دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج استان زنجان

زنجان-فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا (ع) اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از آغاز فراخوان دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج استان خبر داد.

محمود محمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج استان زنجان با اهداف متعالی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حمایت از هنر ماندگار جامعه هنرمندان و هم‌افزایی هنرمندان و صنعت‌گران در رشته صنایع‌دستی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی در خصوص سایر اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: احیای هنر صنایع‌دستی و هنرهای منسوخ شده به عنوان هنر تمدن‌ساز و نیز تلاش برای اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان بسیج هنرمندان، ازدیگر اهداف این جشنواره است.

این مسؤول با یادآوری اینکه هنرمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وب‌گاه جشنواره مراجعه و با ایجاد حساب کاربری، عکس آثار خود را بارگذاری کنند، تصریح کرد: آثار پس از تأیید نهایی از دبیرخانه کشوری به دبیرخانه هر استان ارسال خواهد شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا (ع) اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: هر شرکت‌کننده فقط می‌تواند در یک رشته هنری شرکت کند و شرکت‌کنندگان باید از اثر خود سه عکس از جهات مختلف با حجم هر عکس حداکثر ٣٠٠ کیلوبایت بارگذاری کنند.

محمدلو با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام در وب‌گاه جشنواره پایان آذرماه امسال تعیین شده است، خاطرنشان کرد: آثار برگزیده از بین شرکت‌کنندگان بر اساس امتیاز دریافتی به مرحله کشوری راه پیدا کرده و ۵ اثر نیز از سوی هیأت داوران استان برگزیده شده و بالاترین امتیاز به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور از ۹ تا ۱۵ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: هنرمندان و صنعت‌گران می‌توانند برای شرکت در این جشنواره به آدرس مراجعه کنند. همچنین جوایز منتخبان استان‌ها از یک تا سه میلیون تومان به همراه لوح سپاس خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا