شهرستان ها

آغاز فعالیت ۱۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد خوزستان

اهواز- مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان از آغاز فعالیت یک هزار و ۲۰۰ پایگاه‌ اوقات فراغت این کانون‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم سمیری ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت یک هزار و ۲۰۰ کانون مسجد در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خوزستانی، مساجد بهترین مکان برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری رده‌های مختلف سنی به ویژه نوجوانان هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اردویی، اجتماعی و قرآنی مساجد افزود: توجه به اقشار کم درآمد و ارائه برنامه برای مناطق کم‌برخوردار از دیگر اهداف برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون مساجد خوزستان است.

حجت‌الاسلام سمیری ادامه داد: با توجه به مصادف بودن آغاز به کار پایگاه‌های اوقات فراغت با دهه ولایت، کانون‌های مساجد در شهرستان‌های خوزستان متناسب با این دهه برنامه‌ریزی داشته‌اند و هم‌اکنون برنامه «در محضر نهج البلاغه» در پنج شهرستان با سخنرانی ائمه جمعه در حال برگزاری است.

وی، برگزاری جشنواره مدهامتان، مسابقه کتابخوانی، جشنواره شعر فارسی و عربی «الغدیر»، برنامه «میدان حوصه» شهرستان شادگان و برپایی موکب‌های ولایت در کوت‌عبدالله شهرستان کارون را از دیگر برنامه‌های شاخص کانون مساجد برشمرد.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان به برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی با همکاری سپاه اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج اردو به مشهد مقدس و حدود ۵۰ اردو درون استانی تدارک دیده شد که امسال نیز این موضوع حتماً اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سمیری با اشاره به فعالیت گروه‌های سرود زیر مجموعه کانون مساجد تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ گروه سرود انقلابی و آئینی زیر نظر کانون مساجد فعال هستند که پس از شناسایی گروه‌های با استعداد به صدا و سیما معرفی می‌شوند.

وی بر حمایت همه کانون‌های مساجد تاکید کرد و گفت: برای تقویت بیشتر این کانون‌ها نیز بازدیدی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از کانون‌ها صورت گرفت که قرار شد از نظر تجهیزات حمایت شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا