شهرستان ها

آماده‌باش کامل شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته از زائران رضوی

مشهد ـ رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد از آماده‌باش صددرصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت پاکبانان در سه شیفت، تأمین وضوخانه و آبخوری و … خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد ذبیحی در این خصوص اظهار کرد: آماده‌باش صددرصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت ۶ هزار و۱۱۵ پ اکبان در سه شیفت کاری، انجام خدمات رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر، پاکسازی هفت محور ورودی مشهد برای استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر به طول ده کیلومتر، آموزش و خدمت‌رسانی ۱۵۰ نفر از نوجوانان باشگاه مانا در حوزه خدمات و ایمنی، تنظیف شهری، فضای سبز و تفکیک زباله در عرصه میدان شهدا و استقرار ۱۲ دستگاه ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن در اطراف موکب‌ها از جمله اقدامات شهرداری مشهد برای تنظیف شهری در دهه آخر صفر است.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با اشاره به دیگر اقدامات که شامل تأمین وضوخانه و آبخوری است، افزود: در همین راستا ۱۷ دستگاه وضوخانه سیار پیرامون حرم مطهر رضوی جانمایی می‌شود، ۲۳۱ آب سردکن و آبخوری و سقاخانه در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی رفع نقص و فعال شده است.

وی ادامه داد: در خصوص راهنمای زائر و انضباط شهری فعالیت ۳۵ اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی و فعالیت ۱۳۰ نفر برای انضباط شهری در سه شیفت کاری را خواهیم داشت.

ذبیحی گفت: برای حفظ ایمنی شهر در این ایام آتش‌نشانان و نجات‌گران در آماده‌باش صددرصدی قرار خواهند گرفت. ۳۵ خودروی سبک، سنگین و موتور و صد نفر نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر مستقر خواهند شد. به صورت مستمر کارشناسان پیگیری و نظارت از خیمه‌ها و موکب‌ها و اماکن اسکان اضطراری را خواهند داشت.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد اضافه کرد: وجود ۴ هزار و۲۴۳ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و تأمین ۵۲۴ چشمه سرویس بهداشتی مشارکتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و راه‌اندازی کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام سیار در صورت نیاز در مراکز اسکان که شامل ٣۶ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰ دوش حمام سیار و خدمات آب‌رسانی آب شرب و تجهیز تانکر برای جلوگیری از گرم شدن آب است از دیگر اقدامات مهم شهرداری در دهه آخر صفر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهری برای دهه پایانی صفر ادامه داد: برای آذین‌بندی و اکران سان لایت‌ها قرار است ٧٠هزارمتر از آذین‌بندی‌های سطح شهر به رنگ قرمز تغییر کند و ۳۸۰ محتوای مناسبتی در المان سان‌لایت سطح شهر اکران می‌شود. همچنین برای رفاه حال زائران بازگشایی ده غرفه عرضه ارزاق عمومی، مکان‌یابی پنج نانوایی سیار و فعالیت دو فروشگاه «شهر ما» را اطراف حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

ذبیحی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرداری مشهد نیز به صورت مستمر بازدید از مراکز اسکان اضطراری را خواهد داشت. مرکز فرماندهی پایگاه مدیریت بحران راستی در حالت آماده‌باش و دوام ثامن در مراکز اسکان اضطراری استقرار خواهد یافت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا