شهرستان ها

آماده باش ۵۴ اکیپ نظارتی در سطح آذربایجان غربی

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش ۵۴ اکیپ نظارتی در استان بر بازار شب یلدا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی عصر سه شنبه در آغاز مانور که در محوطه ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: در آستانه شب یلدا همزمان با ۲۹ آذرماه سال جاری، مانور سراسری اعزام اکیپ‌های تشدید نظارت و پایش بازار اقلام اساسی و پر مصرف شب یلدا با مشارکت قرارگاه تأمین امنیت غذایی و حضور بسیج مهندسین، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و.. در سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی و پرمصرف مورد نیاز شب یلدا توسط ۱۵ اکیپ در شهرستان ارومیه و در مجموع ۵۴ اکیپ در سطح استان با همکاری بازرسین قرارگاه تأمین امنیت غذایی، بازرسان سازمان صمت، بسیج اصناف، پلیس امنیت اقتصادی، اتحادیه‌های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی از ۲۲ آذرماه در سطح استان شروع شده و تا ۲ دی ماه ادامه خواهد یافت.

کرامتی افزود: دراین مانور در قالب اعزام تیم‌های بازرسی دونفره از میادین میوه و تره بار، عمده فروشی‌ها، خرده فروشی‌ها، سوپر مارکت ها، واحدهای تولیدی و عرضه محصولات کشاورزی بازدید به عمل خواهد آمد و ضمن بررسی کامل نظارت بر تعیین قیمت‌های مصوب کالاهای اساسی، بررسی نصب اتیکت قیمت گذاری کالا توسط فروشندگان به منظور خرید آسان و معقول شهروندان عزیز استان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل میوه، گوشت قرمز و مرغ، انواع نان‌های صنعتی و فراورده‌های لبنی و.. که مصرف بیشتری در شب یلدا دارند در این طرح بازرسی و با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

کرامتی همچنین از تشدید نظارت‌ها بر واحدهای نانوایی ارومیه خبر داد و گفت: همه روزه گشت ویژه نظارت و بازرسی از واحدهای نانوایی به عمل می‌آید که در پی اعلام نارضایتی شهروندان از وضعیت قیمت نان در شهرستان ارومیه و طی بازرسی‌های صورت گرفته امروز همچنین ۴ واحد نانوایی در سطح شهرستان ارومیه که اقدام به کم فروشی و گران فروشی کرده بودند، توسط اکیپ‌های نظارتی پلمب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت‌ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضائی و نظارتی معرفی خواهند شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا