شهرستان ها

آماده برپایی جشنواره‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم

کرمانشاه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: آماده برپایی جشنواره‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم.

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر ۲ روزه به کشور عراق، اظهار کرد: در این سفر به همراه مشاور استاندار کرمانشاه در نشست با سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق، بر ضرورت فراهم شدن توسعه همکاری‌های ۲ منطقه در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و مبادلات فرهنگی تاکید شد.

وی افزود: در حوزه توسعه گردشگری با توجه به وجود ۲ پایانه مرزی فعال پرویزخان و شوشمی با اقلیم کردستان عراق با امکان تردد مسافر فرصت و ظرفیت ویژه‌ای را برای توسعه مناسبات استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق فراهم کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مواردی که مورد تاکید قرار گرفت مساله توسعه توریسم سلامت بود که با توجه به توانمندی و امکانات بسیار خوب استان کرمانشاه در این زمینه، نیازمند هماهنگی و فراهم کردن شرایط مناسب برای پذیرش و خدمات‌دهی به مهمانان عراقی است.

فرمانی گفت: همچنین فراهم کردن زمینه‌های برگزاری جشنواره‌های مشترک یکی دیگر از اتفاقاتی است که ما از آن استقبال می‌کنیم و این آمادگی را داریم در برگزاری جشنواره‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که مورد تاکید قرار گرفت، امکان برپایی نمایشگاه آثار و محصولات صنایع‌دستی استان کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که با مسئولین عراقی در این سفر و نشست مطرح شد بحث پیگیری تکمیل ثبت جهانی محور ساسانی معبد آناهیتا تا ایوان مدائن عراق بود که مقرر شد اقدامات مشترکی برای تکمیل پرونده انجام شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا