شهرستان ها

آماده همکاری با مسئولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین

مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: آماده هرگونه همکاری با مسئولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین و خدمت رسانی به آنها هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در دیدار با معاون استاندار نجف اظهار کرد: مردم ایران و عراق تاریخ، فرهنگ، دین، مذهب و ارزشهای مشترک دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین این ۲ کشور دشمن مشترک داشته و دارند و در مسیر دفاع از حرم اهل بیت (ع) با تقدیم شهیدانی همچون شهید سلیمانی و المهندس، همخون شده‌اند.

وی با بیان این که آماده هرگونه همکاری با مسؤولان نجف به منظور افزایش رفاه زائران اربعین و خدمت رسانی به آنها هستیم افزود: اعزام هزار نیروی پاکبان و راننده اتوبوس و نیروی فرهنگی به اربعین از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای اربعین است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: ساخت کارخانه ظرف یک بار مصرف نیز مورد حمایت است و شهرداری مشهد در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

دشمن مشترک همبستگی ایران و عراق را تقویت می‌کند

در این دیدار، هاشم الکرعابی، معاون استاندار نجف گفت: محبت به امام علی (ع) مردم ایران و عراق را دور هم جمع می‌کند و دشمن مشترک باعث همبستگی بیشتر این ۲ ملت می‌شود.

معاون استاندار نجف افزود: زمینه‌های همکاری بسیاری بین شهرهای مشهد و نجف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های این شهر، سرمایه‌گذاری و توریست درمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: افزایش مراکز و زمان خدمت رسانی به زائران اربعین، حضور بیشتر مترجمان در این مراکز، ساخت کارخانه پلاستیک و افزایش تعداد آمبولانس از جمله امور مورد نیاز در اربعین است.

معاون استاندار نجف گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران و شدت گرمای تابستانی امسال، ساخت کارخانه یخ سازی و تقویت زیرساختهای موجود باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین خدمت رسانی نباید محدود به اربعین باشد و در دیگر مراسم نیز بتوان از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرد.

الکرعابی افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که شرکتهای هواپیمایی در ساعت مقرر پروازهای خود را انجام دهند و با توجه به پرواز روزانه دست کم ۲۰۰ هواپیما، تأخیر در هر پرواز مشکلات مختلفی ایجاد خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا