شهرستان ها

آمادگی کامل اردبیل برای میزبانی کنگره شهدا

اردبیل- اردبیل در واپسین روزهای موعد برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، آمادگی کامل برای میزبانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که قرار است از صبح فردا آخرین کنگره ملی شهدای کشور در استان اردبیل و بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید برگزار شود، خیابان‌های اطراف سالن ۶ هزار نفری رضازاده با نام، یاد و عکس شهدا آذین بسته شده و همه برای برگزاری این رویداد لحظه شماری می‌کنند.

به گفته دبیر اولین کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، این رویداد ارزشمند فردا از ساعت ۸:۳۰ دقیقه و با حضور میهمانان کشوری، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آحاد مردم در سالن ۶ هزار نفری رضازاده برگزار می‌شود تا استان اردبیل به عنوان آخرین استان، اولین کنگره شهدا و سرداران خود را برگزار کند.

علیرضا حسن‌زاده اظهار کرد: شهر اردبیل در حالی این روزها رنگ و بو و عطر شهادت به خود گرفته که مردم سترگ دامنه‌های سبلان فردا با شهدا و خانواده‌های آنها تجدید بیعتی مجدد خواهند کرد تا برای همیشه یاد و نام شهدا ضامن امنیت، اقتدار و عظمت نظام اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: بعد از برگزاری صدها یادواره، اجلاسیه و پیش اجلاسیه بالاخره موعد مقرر ۲۹ مرداد فرا رسید تا در این روز تاریخی اردبیل میزبان کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهیدی باشد که بدون ادعا در سنگر دفاع از این مرز و بوم حاضر شده و لحظه‌ای اجازه ندادند تا عزت و عظمت این کشور پایمال شود.

دبیر اولین کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل افزود: این کنگره با شعار «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس و مدافعان حرم» برگزار خواهد شد تا در ماه صفر که ایام حزن و اندوه اهل بیت است، بتوانیم دین خود را هر چند کوتاه به شهدا و افتخارآفرینان این مرز و بوم ادا کنیم.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولان کشوری و سخنرانی فرمانده سپاه پاسداران، از شهرهای مختلف استان عملیات انتقال خانواده‌های شهدا و ایثارگران به محل برگزاری کنگره انجام می‌شود و تدابیر ترافیکی نیز در اطراف محل برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است.

دبیر اولین کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اضافه کرد: در کنار برگزاری کنگره، غرفه‌هایی در قالب نمایشگاه رزمی، فرهنگی نیروهای مسلح استان برپا خواهد شد تا نیروهای مسلح استان توانمندی خود را اعم از تجهیزات و ادوات جنگی و سایر توانایی‌های رزمی به نمایش گذاشته و گوشه‌هایی از آن را نشان دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا