شهرستان ها

آموزش امدادی ۱۵ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح «همتا»

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۶۸۰ دانش‌آموز در قالب طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش‌آموز) آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی آموزش همگانی و اجتماع محور را یکی از مهم‌ترین وظایف هلال احمر دانست و افزود: در این راستا حساس سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقا سطح آمادگی این افراد در برابر مخاطرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از اجرای طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش‌آموز) در سطح مدارس و کانون‌های دانش آموزی هلال احمر خبر داد و افزود: این طرح با همکاری معاونت‌های آموزش و جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

کاوسی ادامه داد: در راستای اجرای طرح همتا، شبکه‌سازی آموزش همگانی دانش‌آموزان، بر اساس الگوی آموزش همگانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمینه سازی عضویت علاقه مندان در برابر جمعیت هلال احمر، ارتقا سطح آمادگی محلی در برابر مخاطرات با ایجاد تیم‌های مدرسه محور و حساس سازی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مخاطرات از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کاوسی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۶۸۰ دانش‌آموز در قالب این طرح آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند، اظهار کرد: برای اجرای طرح همتا در استان ۵۶۰ دوره آموزشی در نظر گرفته شده و هر مربی آموزش ۱۱۲ دانش‌آموز را بر عهده می‌گیرد.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ۱۴۰ مربی جمعیت هلال احمر در ۱۴۰ مدرسه استان به منظور برگزاری ۴ دوره آموزشی در این طرح فعالیت دارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا