شهرستان ها

آنفلوآنزا در شاهرود و میامی سیر نزولی پیدا کرد

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سیر نزولی شیوع آنفلوآنزا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد و گفت: کسانی که علائم بیماری دارند، از حضور در مجامع عمومی خود داری کنند.

حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در شرق استان سمنان، تاکید کرد: روند شیوع آنفلوآنزا که از مهرماه در شهرستان‌های شاهرود و میامی اوج گرفته بود، روند نزولی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: از آنجا که مدارس و مهدهای کودک از جمله مجامع عمومی هستند که بیشترین شیوع را دارند، توصیه می‌شود کسانی که علائم دارند از مدرسه جدا سازی شوند تا در منزل و دور از دیگر افراد کلاس دوره بیماری را بگذرانند با پس از بهبودی با سلامت به کلاس‌های درس بازگردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از پنج فوتی در شاهرود و میامی طی یک ماه اخیر خبر داد و تاکید کرد: علی رغم سیر نزولی آنفلوآنزا، کماکان توصیه می‌شود که مردم برای حضور در مجامع عمومی ماسک همراه داشته باشند.

شیبانی با بیان اینکه کسانی که علائم بیماری دارند، از حضور در جمع‌های عمومی خود داری کنند، بیان کرد: مردم همچنین از خود درمانی و خرید دارو از داروخانه‌ها نیز خود داری کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا