شهرستان ها

آواربرداری ۳۰۰ واحد زلزله زده در خوی پایان یافت

ارومیه – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون عملیات آوار برداری ۳۰۰ واحد خسارت دیده از زلزله در شهرفیرورق و ۹ روستا شهرستان خوی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده خوی افزود: هم اکنون با ۸۷ دستگاه ماشین آلات بنیاد مسکن و استان‌های معین قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی عملیات آوار برداری در شهر فیرورق و ۹ روستای کانون زلزله ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون آوار برداری ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و ۹ روستا به پایان رسیده است، افزود: تا پایان این هفته با افزایش ماشین آلات سنگین به بیش از ۱۰۰ دستگاه عملیات آوار برداری سرعت می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: همزمان با عملیات آوار برداری کار صدور پروانه ساخت نیز به صورت رایگان در مناطق شهری و روستایی در دست اجراست و تاکنون برای ۴۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

رهبردین افزود: در زلزله ۸ بهمن ماه ۲ هزار ۱۲۰ واحد در مناطق شهری و روستایی نیاز به نوسازی و بیش از ۱۱ هزار واحد نیاز به تعمیرات دارند.

وی اضافه کرد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.

با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از ۱۵ روز همچنان ادامه دارد.

مسئولیت بازسازی شهر خوی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، شهر فیرورق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و بخشی از روستاهای زلزله زده به استان اردبیل به عنوان ستادهای معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی واگذار شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا