شهرستان ها

آگاهی مردم مانع از افزایش پرونده ها در دادگستری می شود




استاندار همدان گفت: بالا بودن سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق خود می تواند مانع از افزایش حجم ورودی پرونده ها در دادگستری شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در مراسم معارفه رئیس دادگستری استان همدان افزود: مردم در نظام ستم شاهی در دستگاه قضا دچار ظلم بودند که حضرت امام خمینی (ره) ماموریت ویژه ای برای رسیدگی به این وضعیت صادر و گروهی را مامور انجام آن کردند.

وی تاکید کرد: قضاوت، پیچیدگی های خاص خودش را داشته و نیاز به دقت و ظرافت نگاه قضات در صدور رای دارد.

رئیس سابق دادگستری استان همدان نیز با اشاره به ضرورت اجرای شیوه های جدید رسیدگی گفت: ۳۴ هزار متهم ابراز ندامت کردند و ۲۱ هزار نفر را شاکیان بخشیده اند.

محمدرضا عدالتخواه افزود: تلاش کرده ایم «گذشت» را در جامعه فرهنگ سازی و در این زمینه توانسته ایم رتبه برتر صلح و سازش در کشور را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه استان رتبه اول اتقان آرای قضات را با ۱۱ درصد نقض آرا در کشور دارد، افزایش مجازات جایگزین حبس و هدف گذاری برای غرس یک میلیون نهال و مهار کردن رشد جمعیت کیفری استان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

رئیس دادگستری جدید استان همدان برگزاری جلسات ملاقات مردمی، سرکشی به حوزه های قضایی، تعیین تکلیف پرونده های مسن و کثیر الشاکی ، تقویت شورای حل اختلاف ، آموزش به قضات جوان ، ساماندهی اجرای احکام کیفری و حقوقی ، برخورد با جرایم خشن را از برنامه های خود اعلام کرد.

بهروز محمدی مهر بر تعامل با دفتر نماینده ولی فقیه، استاندار و دستگاه های اجرایی و شناسایی و مقابله با عوامل فساد زا تاکید کرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا