شهرستان ها

آینده‌ی کشور به‌ دست محیط‌های علمی است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو مغزهای متفکر جامعه هستند، گفت: آینده‌ی کشور به‌دست محیط‌های علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری شامگاه شنبه در نشستی صمیمانه با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان در دانشگاه رازی کرمانشاه، حوزه و دانشگاه را مغزهای متفکر جامعه خواند و اظهار کرد: اگر بخواهیم وضعیت کشور را در آینده ببینیم باید به شرایط امروز محیط‌های علمی، مانند حوزه و دانشگاه، نگاه کنیم.

وی با اشاره به ناامیدی دشمن از جنگ سخت، افزود: امروز دشمنان ما وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌اند، بنابراین از مجموعه‌های علمی انتظار می‌رود که در مقابل دشمن بایستند، بی‌شک پیروزی در عرصه‌ی جنگ شناختی نیاز به کسب دانش، مطالعه، بصیرت و شناخت دقیق دارد.

امام جمعه کرمانشاه نقد یک‌سویه را زمینه‌ی خارج‌شدن از انصاف خواند و با تأکید بر دیدن همزمان نقاط ضعف و قوت، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرزهای دانش را به‌حدی جابه‌جا کرد که اصلاً قابل مقایسه با وضعیت کشور در گذشته نیست و این پیشرفت و بزرگی را مدیون شهدای والامقام هستیم.

حجت الاسلام غفوری بیان کرد: اگر می‌شد از شهدا سوال شود که امروز توقع شما از قشر دانشجو، دانشگاهی و طلبه چیست؟ به‌احتمال قوی پاسخ می‌دادند که ما دشمن را شناختیم، مطابق با اقتضائات دشمن و نوع جنگ آن روز ورود کردیم و کار را پیش بردیم، امروز توقع از شما این است که با بصیرت و شناخت به جنگ دشمن بروید.

وی با تصریح اینکه هم در دانشگاه و هم در حوزه نقش استاد نقشی مبنایی و اصولی است، عنوان کرد: از اصلی‌ترین موارد برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها، وجود اساتید متدیّن و متعهّد است که بتوانند در هر دوره‌ای برای دانشجویان الگو باشند، آن چیزی که در دانشگاه نقش تعیین‌کننده و محوری دارد، وجود استاد است و دانشگاه بدون دلسوزی واقعی استاد در مقام مربی، مهد دانش و تربیت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که باید در استان و در عرصه‌ی تولید علم، اجتماعی بین اساتید حوزه و دانشگاه صورت بگیرد تا بتوانیم در این زمینه شاهد شکوفایی بیشتر باشیم، بیان کرد: من این بشارت را می‌دهم که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و دینی اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پس از ارائه‌ی پاسخ به پرسش‌های دانشجویان با گرامی‌داشتن جایگاه علمی و عملی حضرت آیت‌الله علما ایشان را انسانی معنوی و اخلاقی خواند و عنوان کرد: این عالم گرانمایه کوشش کرد که اخلاق‌مداری و معنویت‌مداری را به‌عنوان الگویی در سبک زندگی اسلامی ارائه کند و نقش ایشان در این زمینه و در این استان، نقشی تأثیرگذار و مهم بود چراکه مردم از صمیم قلب به آن شخصیت ارزشمند علاقه داشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا