شهرستان ها

اتصال خط ٢ وخط یک مترو در ایستگاه فضیلت/ نماینده شیراز: خطوط ۳ و ۴ مترو به سرعت آغاز شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نمایندگان مجلس علی رغم پیگیری هایی که داشتند در توسعه و تزریق منابع کمک کنند تا پروژه قطار شهری شیراز به سرعت پیش برود.

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد؛


به گزارش ایلنا، مهدی طاهری در  عملیات اجرایی فاز دوم خط ٢  قطار شهری شیراز افزود: درحالی اثرات حمل و نقل ریلی بر توسعه شهر برکسی پوشیده نیست  که کاهش طول سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و… از اثرات آن است.

وی با اشاره به اینکه اگر منابع تزریق شود  مدت زمان مشخص شده برای تکمیل خط دو توسط نیروهای مجاهد قرارگاه خاتم الانبیا دست یافتنی خواهد بود، یادآور شد: همچنین سهمی شهرداری دارد که قطعا تامین می شود و به صورت ویژه دنبال می شود .

5

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز  خاطرنشان کرد: از شهرداری درخواست داریم سازمان حمل و نقل ریلی را به دو سازمان برای اجرا و احداث و بهره برداری تفکیک کند تا منابعی که به سمت هر بخش می رود مشخص باشد و یک سازمان پرقدرت صرفا به دنبال اجرا و به یک سازمان برای بهره برداری باشد.

طاهری تصریح کرد: ارزش این خط زمانی مشخص می شود که به فضیلت برسد و به خط یک متصل شود و این رینگ تکمیل شود.

خطوط ۳ و ۴ مترو  به سرعت آغاز شود

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شیراز یک شهر توسعه یافته است و باید بعد از ادامه خط دو مترو خطوط ۳ و ۴ را نیز به سرعت شروع کنیم.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه به حوزه حمل و نقل می‌توان دو نگاه داشت که یک نگاه در جهت برآورده کردن نیاز‌های حوزه حمل و نقل است که بستری برای توسعه این بخش است که در حوزه اجرایی کار درست و سزاواری است، بیان کرد: معتقدیم که حمل و نقل یک حوزه حاکمیتی، مهم و سرنوشت‌ساز در معادلات اجتماعی و حتی امنیتی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نظامات سیاسی حمل و نقل را حوزه مهم و تأثیرگذار در تعریف امنیت و رضایتمندی مردم می‌دانند ، ابراز کرد: معتقدم باید این بخش را با این نگاه دنبال کنیم تا رویکرد همه جانبه به حوزه حمل و نقل بتواند بخش اعظمی از رضایتمندی مردم را در نظام سیاسی فراهم کند. 

10

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تأکید دارم که این حرکت بی‌نظیر در آینده توسعه یافته، یک رویکردی حاکمیتی به همه اجزای نظام در حوزه‌های تقلیلی، اجرایی و همه سازمان‌هایی است که ذی مدخل هستند و باید حوزه حمل و نقل را جدی بگیرند و به آن توجه کنند. 

به گفته عزیزی امروز در کلانشهر شیراز نمی‌توانیم بگوییم که یک شهر توسعه یافته هستیم و با توجه به اینکه بخش عظیمی از مشکلات را شاهد هستیم به عنوان یک شهر در حال توسعه یقینأ باید بپذیریم که تلاش‌های ما متکی به رشد و توسعه یافتگی در آینده است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه صنعت حمل و نقل مهم‌ترین تکیه ما باید در حوزه ریلی باشد، خاطرنشان کرد: آسیب پذیری و هزینه‌ها در بخش‌های مختلف با تکیه بر حوزه حمل و نقل ریلی می‌تواند سزاوارتر باشد. 

عزیزی تصریح کرد: یقینا باید پس از ادامه و تکمیل خط 2 و مسیر‌های شرقی شیراز، عملیات اجرایی خطوط 3 و 4 به سرعت آغاز شود، چرا که عدم شروع این خطوط به معنای عدم تکمیل مسیر خطوط به ویژه در مسیر ایستگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: خط 3 تکمیل کننده آزاد راه شیراز اصفهان است و به یک معنا باید توسعه حمل و نقل ریلی را به عنوان یک ضرورت دنبال کنیم تا از سایر ظرفیت‌های آزادراهی و بزرگراهی و کمربندی‌های جنوبی، شمالی و شمال شرق شهر بتوان حداکثر استفاده را برد. 

2

ساخت 338 کیلومتر خطوط مترو در 10 کلانشهر کشور  

همچنین معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم النبیا(ص) گفت: علاوه بر محور توسعه شرقی و غربی مواصلاتی درون شهری شیراز، حدود 9 محور مواصلاتی مناسب در این کلانشهر وجود دارد، اما در مسیر محور‌های شمال به جنوب طول محور کمتر از محور‌های شرقی و غربی است. 

اسدالله حاج زمانی با اشاره به اینکه خط دو مترو یک محور شمالی – جنوبی است، خاطرنشان کرد: فاز دو خط دو مترو ادامه نقاط گردشگری شهر شیراز است که از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و با تصمیمی که گرفته شده محور شمالی و جنوبی کمک بسیار موثری به ترافیک و حمل و نقل درون شهری شیراز خواهد کرد. 

به گفته سردار حاج زمانی رینگ خط دو مترو کمک شایانی به جابه‌جایی مسافر خواهد کرد، چرا که به دلیل اتصال خط یک مترو به خط دو مترو در یک مسیر 40 کیلومتری جابه‌جایی مسافر را پوشش می‌دهد. 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم النبیا(ص) کشور با اشاره به اینکه امید است در خط دو مترو شیراز با تامین منابع مالی و توانایی شهردار شیراز برای راه‌های تامین منابع مالی شاهد بهره‌برداری در مدت زمان 30 ماه باشیم، ابراز کرد: در 33 سال فعالیت مجموعه قرارگاه خاتم الأنبیا(ص) در بخش‌های مختلف کشور تاکنون این قرار گاه ساخت 338 کیلومتر خطوط مترو در 10 کلانشهر کشور در قالب 15 خط را برعهده داشته است.

اهمیت خط دو مترو در مسیر دسترسی شمال به جنوب شیراز

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز گفت: همانگونه که مردم شیراز به درستی بارها اعلام کردند اکثر مسیرهای شهر شیراز شرقی و غربی هستند و ما در مسیرهای شمال به جنوب در شیراز دچار فقر حرکتی هستیم و خط دوم از این نظر بسیار حائز اهمیت است. 

یقطین ادامه داد: به همین دلیل برای اجرای خط دوم‌ از میانرود تا آزادی 10 کیلومتر مسیر را تاکنون طی کردیم، اما چون ایستگاه میدان امام‌حسین(ع) تقاطع است نیاز بود قسمت‌های شرق شهر به ویژه قسمت‌های گردشگری حافظیه و سعدیه هم به خط یک وصل شوند، پس تصمیم گرفتیم ادامه خط دو مترو‌ به سمت سعدی را هم شروع کنیم. 

وی اضافه کرد: همچنین در کنار آن ایستگاه فضیلت هم که در برنامه نبود به این بخش از مترو اضافه شد که می تواند برای ورودی شیراز از خرامه و مردم سعدی نیز از طریق تونل سعدی مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا