شهرستان ها

اتمام بازسازی ۲۳۰ هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف

اردبیل-جانشین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کشور گفت: بازسازی و توسعه ۲۳۰ هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف توسط توسعه و بازسازی عتبات عالیات به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگزاری مهر، مجید نامجو در همایش نشان ارادت در اردبیل اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور توسعه و بازسازی حرم ائمه اطهار در کشور عراق را برعهده گرفته است که در این راستا از ظرفیت مردم و خیرین و نهادها و ادارات وسازمان‌های مردمی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بازسازی و توسعه ۲۳۰ هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف را به اتمام رسانده و با هماهنگی انجام شده بین ایران و کشور عراق این پروژه افتتاح می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کشور گفت: در کربلا هم پروژه ستاد عتبات عالیات در حال تحقق شدن است که عملیات اجرایی این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

نامجو تصریح کرد: در کاظمین هم پروژه صحن امام محمد باقر (ع) راشروع کردیم که این پروژه هم حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح جامع سامرا هم آغاز شده است.

وی مشارکت مردم و خیرین و دستگاه‌ها در کمک به بازسازی و توسعه حرم ائمه اطهار (ع) را خوب ارزیابی کرد و افزود: این امر نسبت به سال‌های گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای توسعه و بازسازی نیاز است مشارکت‌ها و کمک‌ها افزایش یابد و در این راستا سهمیه‌های برای استان‌ها مشخص شده است.

نامجو مشارکت‌ها و کمک‌های مردم و عتبات عالیات استان در توسعه و بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) را خوب ارزیابی کرد و افزود: برای استان اردبیل هم سهمیه‌ای مشخص شده که انتظار می‌رود این امر محقق شود.

وی تصریح کرد: قرار است پروژه‌ای در یکی از شهرهای زیارتی عراق به نام اردبیل ثبت شود که این نشان از مشارکت خوب مردم استان اردبیل در توسعه و بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) است.

تحقق تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در کمک به بازسازی حرم ائمه اطهار

اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم از تحقق تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در کمک به بازسازی و توسعه حرم ائمه اطهار (ع) خبرداد و افزود: امسال هم حدود ۱۶ میلیارد تومان سهم استان اردبیل بود که انتظار می‌رود با مشارکت خیرین و مردم و مسئولان این امر تحقق یابد.

وی گفت: همکاری خوبی بین مسئولان استان و نهادها و دستگاه‌های اجرایی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان وجود دارد و حمایت‌های امام جمعه اردبیل و ائمه جمعه و استاندار و فرمانداران و فرمانده سپاه قابل قدردانی است.

هوشیار تصریح کرد: سهم استان اردبیل در توسعه طرح حرم امام حسین (ع) درکربلا بانام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) ۳ هزار و۲۰۰ مترمربع است که هزینه توسعه هر مترمربع از این طرح حدود ۵ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان اردبیل همیشه در مشارکت و کمک به بازسازی و توسعه حرم ائمه اطهار (ع) پیشگام بوده‌اند، گفت: اقشار مختلف مردم برای مشارکت در ساخت و توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) می‌توانند در طرح پویش مردمی هر هم استانی با پرداخت ۲۰ هزار تومان شرکت کنند و در این اقدام خیرخواهانه و معنوی سهیم باشند.

ضرورت ترویج فرهنگ وقف در حوزه عتبات عالیات

حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم بر ترویج فرهنگ وقف در حوزه عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: با توجه به پیشگامی اردبیلی در اقدامات معنوی و خیرخواهانه این امر هم می‌تواند اجرایی شود.

وی تصریح کرد: استقبال و مشارکت مردم استان در کمک به ساخت و توسعه حرم ائمه اطهار (ع) قابل تجلیل و قدردانی است.

در این مراسم از تعدادی از خادمین و خیرین تجلیل و قدردانی شد و جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با حضور در منزل خانواده شهدا ضمن دیدار با این خانواده از آن‌ها تجلیل و قدردانی کرد.

همچنین اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرد آیت الله عاملی در این دیدار کمک به بازسازی عتبات و عالیات را سرمایه بزرگ معنوی عنوان کرد و گفت: نیاز است صاحبان واحدهای تولیدی بزرگ هم در این حوزه پیشگام باشند.

وی گفت: امروزه شخصیت‌ها و افراد نیکوکاری هستند که که در این اقدام معنوی پیشگام شده‌اند که این امر بسیار شایسته و قابل قدردانی است.

امام جمعه اردبیل افزود: انتظار می‌رود در یکی از شهرهای زیارتی کشور عراق یکی از پروژه‌های بازسازی صحن و حرم ائمه اطهار (ع) به نام استان اردبیل باشد.

وی تصریح کرد: مردم و خیران استان همیشه در کمک به بازسازی و توسعه صحن و حرم ائمه اطهار (ع) پیشگام بوده‌اند و در این راه خالصانه قدم برداشته‌اند.

در این مراسم از فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان و فرمانده نیروی انتظامی استان و فرماندار اردبیل که در پیشبرد برنامه‌های بازسازی عتبات عالیات و اربعین حسین فعال بودند، تجلیل شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا