شهرستان ها

اتمام عملیات اجرایی گذر فرهنگی همدان تا پایان امسال‌

یک مسئول خبرداد؛

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان از اتمام عملیات اجرایی گذر فرهنگی شهر همدان تا پایان سال‌ جاری خبر داد.


به گزارش ایلنا از همدان، احسان صباغی اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی پروژه گذر فرهنگی در حال انجام‌ است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این گذر انسان‌محور است و در راستای بازآفرینی محدوده فوق در دستور کار قرار دارد، افزود: گذر فرهنگی شهر همدان همسو با حفظ داشته‌های تاریخی و رونق گردشگری در یکی از مهمترین محدوده‌های فرهنگی و تاریخی شهر در حال اجرا است.

صباغی با بیان اینکه گذر فرهنگی همدان از میدان آرامگاه بوعلی تا میدان باباطاهر با محوریت اجتماعی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: براساس طرح حد فاصل میدان آرامگاه بوعلی تا میدان هگمتانه و اتصال این معابر به بافت بازار و میدان باباطاهر در قالب گذر فرهنگی همدان شناخته می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان، گذر فرهنگی از جنب مسجد آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی شروع و به پشت مسجد حاج ابراهیم بیگ و میدان باباطاهر ختم می‌شود.

صباغی اضافه کرد: عملیات اجرایی گذر فرهنگی همدان شامل پیاده‌راه‌سازی، نماسازی و مرمت خانه‌های تاریخی این محدوده است که با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این محدوده می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی با اشاره به اینکه سهم اجتماعی گذر فرهنگی همدان بیش از سهم حمل‌ونقل است، خاطرنشان کرد: برای خودروها هم لاینی اختصاص داده شده است اما عملکرد معبر، انسان محور خواهد بود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا