شهرستان ها

اجتماع بزرگ فاطمیون شهر دبیران برگزار شد/توزیع ۳ هزار پرش غذا

زرین دشت – در سالروز شهادت ام ابیها تجمع بزرگ فاطمیون در شهر دبیران از توابع بخش مرکزی زرین دشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر پنجشنبه با حضور مردم ولایتمدار شهر ۱۵ هزار نفری دبیران از توابع بخش مرکزی شهرستان زرین دشت در غم داغ یاس نبوی، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) تجمع بزرگ فاطمیون برگزار کردند.

در این تجمع عظیم دینی و مذهبی هیئت‌های عزاداری شهر دبیران با اجتماع از یادمان شهدای گمنتم این شهر تا گلزار شهدای مرکزی این شهر، برای دردانه نبی مکرم اسلام و مادر امامت عزاداری و سوگواری کردند.

امام جمعه دبیران در این همایش بزرگ با اشاره به ویژگیهای دوران حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: در زمان زندگی حضرت زهرا (س) نفاق و منافقین که در دوران پیامبر مخفیانه فعالیت می کردند هویت خود را آشکار نموده و به صورت سازمان یافته فعالیت می کردند.

وی افزود: در آن زمان حق و باطل با هم مختلط شده و تشخیص حق برای بسیاری از مردم دشوار شده بود.

امام جمعه شهر دبیران بیان کرد: در دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه برخی از سنت های جاهلی که با زحمات فراوان پیامبر اکرم (ص) کنار گذاشته شده بودند بار دیگر به واسطه فعالیت برخی منافقین در حال احیا بودند.

حجت الاسلام تندگام اضافه کرد: در چنین شرایطی حضرت فاطمه سلام الله علیها برای حفظ دین در مسیر اصلی و دفاع از ولی خدا قیام نموده و به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه شهر دبیران یادآور شد: حجاب اسلامی میراث فاطمی است که در جای جای وصیت شهدا نیز بدان توصیه شده و ما به جهت حفظ این میراث و پاسداشت خون شهدا باید در حراست از آن کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در اجتماع فاطمیون شهر دبیران سه هزار پرس غذای نذری در بین عزاداران فاطمی توزیع شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا