شهرستان ها

اجرای طرحی برای حفظ امتیاز و رتبه متسابقان قرآنی

اصفهان-رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرحی برای رفع نیازمندی متسابقان قرآنی به رتبه، مشوق و امتیاز تصویب خواهد شد تا بار از دوش مسابقات استانی برداشته شود.

حمید مجیدی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد شرایط برای جذب بیشتر متسابقان قرآنی اظهار داشت: با وجودی که باید برای توانمندسازی مخاطبان مسابقات قرآنی برنامه‌ریزی کرد اما متسابقان خود باید برای حرکت به سمت مراتب بالاتر از حضور پیشکسوتان استفاده و برای پیشرفت تلاش کنند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی اوقاف طبق ضوابط قانونی و به دلیل جنبه تبلیغاتی و تشویقی، از برندگان دوره‌های گذشته بهره‌مند می‌شود اما در این میان به جز محدود افرادی که به واسطه رتبه برتر از بازگشت به مسابقات منع می‌شوند، ممانعتی در فاز اول مسابقات نمی‌توان انجام داد.

طرحی برای حفظ امتیاز و رتبه متسابقان قرآنی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: به دنبال تصویب طرحی در ستاد عالی مسابقات هستیم که هرآنچه رتبه، مشوق و امتیازی را که شرکت کنندگان بین‌المللی بدان نیازمند هستند را در اختیار ۱۰ نفر اول مسابقات قرار داده تا بار از دوش مسابقات استانی برداشته شود.

وی با اشاره به این طرح گفت: در واقع با اجرایی شدن این طرح به نظر می‌رسد از تکرار متسابقان جلوگیری و با شیب ملایمی از مسابقات خارج شود و تا سال ۱۴۰۵ میانگین سنی شرکت‌کنندگان به ۲۰ تا ۲۵ سال برسد.

آغاز آموزش تخصصی فعالیت‌های قرآنی

مجیدی مهر با بیان اینکه آموزش در صورتی اثرگذار است که با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد، گفت: برپایی کلاس‌های مجازی و حضوری با اساتید ممتاز می‌تواند خلأ آموزشی را برای متسابقان رفع کند.

وی خاطر نشان کرد: دهه اول مهر فصل جدیدی از فعالیت‌های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در زمینه آموزش رخ خواهد داد و شعار ما در ۶ ماهه دوم سال آموزش تخصصی و توسعه آن در کشور است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا