شهرستان ها

اجرای طرح تشویقی برای مشترکان خوش مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از اجرایی شدن طرح‌های تشویقی ویژه مشترکانی که میزان مصرف آنان در ماه‌های سرد سال، متناسب با میزان تعریف شده پلکانی تعرفه گازبها، قرار گیرد، خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس مطرح کرد؛


به گزارش ایلنا، علی اکبر میدان شاهی شنبه ١٧ دی ماه در جمع خبرنگاران در تشریح روند اجرایی طرح تشویقی گازبها با یادآوری تعیین الگوی متعارف مصرف در قالب یک جدول پلکانی، گفت: مشترکانی که در ایام بسیار سرد سال، مصرف گازشان حداکثر 70 درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله سوم جدول) باشد، گازبهایشان 100 درصد رایگان خواهد بود.

میدان شاهی افزود: تعرفه برای مشترکانی با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و صورتحساب آنها مشابه سنوات گذشته است. تنها تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی کسانیکه از پلکان ۴ به بعد قرار دارند، افزایش می‌یابد؛ البته این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌ مشترکان اعمال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: گازبهای مشترکانی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند و مصرف آنها در حد متعارف است (سقف مصرف مجاز پله ۳ در هر اقلیم)، رایگان خواهد بود، اما در عین حال، مشترکان عادی و حتی مشترکان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اگر از این سقف مصرف عبور کنند، حجم مازاد مصرف آنها مشمول پرداخت تعرفه‌های پلکانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه اکنون ۶۵ درصد حجم گاز مصرفی بخش خانگی در دوره سرد سال از سوی مشترکان پرمصرف (پلکان ۴ تا ۱۲) مصرف می‌شود و در عین حال، بیشترین مقدار یارانه پنهان انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند، یادآور شد: برای ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با مصوبه هیئت وزیران، برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز نیز جریمه‌هایی در نظر گرفته شده است.

به گفته میدان شاهی، بر اساس این آیین‌نامه، اماکن مذهبی، هتل‌ها، مساجد و … اگر بیشتر از ۱۰ درصد نسبت به بازه مشابه پارسال، صرفه‌جویی در مصرف داشته باشند، به ازای هر یک درصد صرفه‌جویی، ۱۰ درصد بخشودگی در گازها و تا سقف ۴۰ درصد خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در خصوص واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: مشترکان صنعتی هم چنانچه بتوانند آورهال (تعمیرات اساسی) خود را به دوره سرد سال موکول کنند و حداقل ۵ روز پیاپی، ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، گازبهای آنها متناسب با حجم گاز صرفه‌جویی شده، مشمول ۵ درصد بخشودگی خواهد شد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا