شهرستان ها

اجرای طرح نماد در ۸۳۶ واحد آموزشی استان قزوین

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در برابر آسیب‌ها(نماد) در ۸۳۶ واحد آموزشی استان اجرا شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناصر حقایق پور با اعلام این خبر گفت: این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر انجام می‌شود.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر طرح نماد به صورت پایلوت در شهرستان‌های البرز، تاکستان، ناحیه یک و ۲ قزوین و همچنین خرمدشت در تمام مقاطع تحصیلی در حال اجرا است.

حقایق پور تصریح کرد: این طرح با شناسایی افرادی که امکان دارد در آینده در گروه افراد پرخطر و آسیب پذیر قرار گیرند کمک می‌کند تا با مداخله به موقع و موثر جلوی آسیب های بعدی گرفته شود که با توجه به شرایط امروز جامعه یکی از کارهای اساسی آموزش و پرورش، کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته او، طبق قانون در اجرای طرح نماد ۹ دستگاه اجرایی در استان باید با آموزش و پرورش همکاری مستمر و فعال داشته باشند و فعالیت‌های غربالگری در حوزه روانی و اجتماعی به عنوان نقشه راه اجرای تمامی برنامه‌ها تلقی می‌شود.

حقایق پورخاطرنشان کرد: این طرح به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است و اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش آموزان در مرحله غربالگری بعد از شناسایی به مراکز حمایتی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند که در یکسال گذشته هزار و ۸۰۰ دانش آموز و امسال نیز بیش از ۱۰۰ نفر به مراکز آموزش و پرورش ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نماد به شناسایی آسیب‌های اجتماعی در همان ابتدا منجر می‌شود، افزود: از دستگاه‌های همکار طرح انتظار می‌رود پس از اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی، دانش آموزان در معرض آسیب را شناسایی و به دستگاه مربوط ارجاع کرد، نهایت همکاری و مساعدت را در این زمینه داشته باشند.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا