شهرستان ها

اجرای مطالعه 24 طرح تحقیقاتی در مرکز آموزش کشاورزی استان مرکزی/ مطالعه 12 طرح تحقیقاتی جدید آغاز شده است

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، مطالعه 24 طرح تحقیقاتی در زمینه علوم زراعی، علوم دامی، گیاه پزشکی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و آبخیزداری در این مرکز انجام شده است.

یک مسئول خبرداد؛


به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا گودرزی افزود: تعیین آب مصرفی محصولات مهم زراعی و باغی، تعیین الگوی مناسب ساماندهی خشکه رودها، مدیریت آفت کرم غلاف خوار لوبیا و بهینه‌سازی الگوی کشت محصولات زراعی در دشت فراهان، از شاخص‌ترین طرح‌های تحقیقاتی است که سال جاری در این مرکز انجام شد. 

وی ادامه داد: تولید محصول گل محمدی در اراضی دیم شیبدار و تعیین مناسب‌ترین فاصله کاشت بر روی عملکرد تولید چوب کلن‌های موفق صنوبر در اقلیم‌های مختلف استان مرکزی، از دیگر طرح‌های تحقیقاتی است که سال جاری در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان انجام شده‌ است. 

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه مطالعه 12 طرح تحقیقاتی جدید نیز در این مرکز آغاز شده، اظهار داشت: مدیریت آفات لوبیا، ارزیابی زراعی روش‌های آبیاری در ارقام لوبیا، از جمله طرح‌هایی است که مطالعه آنها در این مرکز آغاز شده‌ است. 

گودرزی تصریح کرد: همچنین ارزیابی مقاومت ارقام انار به بیماری نماتد ریشه گرهی، پایش کیفی مراتع استان و ساخت و بررسی اثرات استفاده از بلوک‌های نمکی یددار برای گوسفند، از دیگر طرح‌هایی است که مطالعه آنها در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان آغاز شده‌ است. 

وی بیان داشت: سال جاری 5176 نفر روز دوره‌های آموزش ضمن خدمت، توسط مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برای کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد و 472 نفر در بخش آموزش بزرگسالان سنجش مهارت و 113 دانش‌آموز هنرستان کشاورزی پردیس ساوه تحت آموزش قرار گرفتند. 

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی تأکید کرد: همچنین در راستای ارتقای مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان مرکزی 159 دوره آموزشی در قالب 16 هزار و 773 نفر روز، در سال جاری توسط معاونت آموزش این مرکز برای بهره‌برداران در این بخش برگزار شد. 

گودرزی ابراز داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بزرگترین مرکز پژوهشی در حوزه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در استان است که دارای 3 معاونت شامل معاونت‌های (پژوهش و فناوری، آموزشی، برنامه‌ریزی)، 2 پردیس تحقیقاتی و آموزشی شامل (لوبیای خمین و انار ساوه)، 7 کلکسیون بزرگ در سطح کشور شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر، پسته وحشی)، 7 آزمایشگاه تخصصی و 5 ایستگاه تحقیقاتی است. 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا