شهرستان ها

اجرای ۳۷۳ برنامه کتاب محور در آذربایجان غربی به مناسبت هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از اجرای ۳۷۳ برنامه فرهنگی کتاب محور در هفته کتاب و کتابخوانی امسال در استان خبر داد.

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛


خدیجه معصومی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: ۳۷۳ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در سطح استان به‌صورت ۶۰ نشست کتابخوانی، ۵۰ مسابقه کتابخوانی، ۲۵ نمایشگاه عکس و نقاشی، ۴۶ کارگاه قصه گویی، ۵ جلسه نقد و رونمایی کتاب، ۶ برنامه محفل شعر و ادب، ۶ جلسه مشاوره کتابخوانی برگزار می شود.

معصومی با بیان اینکه،همزمان با هفته کتاب، بخش نابینایان کتابخانه های عمومی شمال استان در کتابخانه طوبی شهرستان خوی افتتاح می شود گفت: این دومین بخش مخصوص نابینایان و کم بینایان است که برای استفاده این قشر  در استان افتتاح می شود.

  وی با اشاره به برگزاری مراسم گذر کتابخوانی در استان گفت:طرح گذر کتابخوانی ایده ای خلاق برای نمایش فعالیت های کتابخانه است که در پنج شهر استان برگزار می شود.

معصومی گفت:  مراسم گذر کتابخوانی در ارومیه و با همکاری کتاب فروشی های ارومیه در محوطه تاریخی مدرسه ۲۲ بهمن این شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح بخشودگی جرائم دیرکرد، افزود: در این طرح اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ فوق به کتابخانه‌های عمومی عودت دهند، از تخفیف صد درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری کاروان های جهادی کتابخانه ای در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت:مجموعا ۱۹ کاروان جهت تبلیغ و ترویج کتابخوانی  به مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها اعزام می شوند.

معصومی با بیان اینکه ۵۰ گروه از مدارس استان برای بازدید از کتابخانه ها اعلام آمادگی کردند گفت: در هفته کتاب عضویت در کتابخانه های عمومی سراسر کشور رایگان است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا