شهرستان ها

اجرای ۵۰ پروژه آموزشی بهداشتی در مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به دستاوردهای حوزه آموزش و پرورش استان از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون، گفت: ۵۰ پروژه آموزشی بهداشتی در سراسر استان افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین صبح چهارشنبه در نشست اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان به میزبانی آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه از مهر ۱۴۰۱ تاکنون افتتاح ۵۰ پروژه آموزشی بهداشتی در سراسر مدارس استان در دستور کار قرار داشته است، تاکید کرد: هدف این طرح‌ها ارتقای وضعیت بهداشت و آموزش دانش آموزان و عدالت آموزشی بوده است.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش استان سمنان از مهر ۱۴۰۱ تاکنون بیان کرد: کسب رتبه دوم مسابقات پژوهش سراهای کشوری و همچنین کسب مدال‌های علمی کشور در زمره دستاوردهای کسب شده است.

مشارکت خانواده‌ها در آموزش فرزندان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از فعال کردن کارگروه مولدسازی و تغییر نگرش سرمایه‌گذاری به آموزش و پرورش و تدوین سند تربیتی و قرآنی در شورای فرهنگی عمومی خبر داد و گفت: وجود انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس نشان دهنده اهمیت استفاده از خرد جمعی در آموزش و پرورش است.

خالقی ثمرین با بیان اینکه مشارکت والدین در امور مدارس با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در نظام آموزش و پرورش می‌تواند فرصت شکوفایی دانش آموزان را فراهم آورد تاکید کرد: مهار زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی در سه فضای مدرسه، خانواده و محله با تأکید بر مدرسه به عنوان جدی‌ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان در زمره کارکردها و وظایف شورای انجمن اولیا و مربیان استان محسوب می‌شود.

وی افزود: همیاری و ارائه راهکارهای تخصصی سبب برون‌رفت از معضلات و مشکلات و وحدت رویه بین دو نهاد خانواده و مدرسه، بزرگ‌ترین ضامن موفقیت تعلیم و تربیت فرزندان و دانش‌آموزان استان سمنان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا