شهرستان ها

اجرای ۵۸۷ طرح اشتغالزایی در استان ایلام طی سال جاری

ایلام-استاندار ایلام از اجرای ۵۸۷ طرح اشتغالزایی در استان ایلام طی سال جاری خبر داد و گفت: ۹۲ طرح تعطیل شده به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان و در سومین بخش از صحبت‌های خود با تشکر از اعضای ستاد اربعین اظهار کرد: اربعین امسال بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری یک اربعین باشکوه بود و در این راستا مدیران به‌صورت میدانی پای کار بودند و با سیاست‌گذاری که در استان شد، برخی مدیران به‌عنوان معین شهرستان‌ها و برخی نیز در مرز مهران مستقر و متناسب با دستگاه خود ایفای نقش کردند که جای تقدیر و تشکر دارد، در واقع نتیجه این همدلی و هم آوایی اربعین باشکوهی را رقم زد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های ۹ ماهه در استان تا قبل از اربعین و توسعه زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه راه، منجر به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و کاهش ۲۳/۵ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات به نسبت اربعین سال ۹۸ شد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در اربعین امسال برای اولین بار راه‌های مواصلاتی دو طرفه شد، برای اولین بار حداکثر زمان برای انتقال زائر به شهرهای مبدأ به نیم ساعت رسید و مهمتر این‌که کرایه انتقال زائران به شهرهای مبدأ برخلاف نرخ مصوب کمیسیون صورت نگرفت، این در حالی بود که بخشی از زائران به‌صورت مجانی انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: ۹ ماه به‌صورت شبانه‌روز در جهت تقویت و تکمیل زیرساخت‌های اربعین تلاش شد و در این مدت با وجود کمبودها، مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های اربعین هزینه شد.

استاندار ایلام با تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در ایام اربعین از آنان خواست تا با تزریق امید به جامعه، برجستگی‌ها و خدمات نظام و دولت را اطلاع‌رسانی کنند، با این هجمه و جنگ ترکیبی صورت گرفته و در شرایطی که با ۱,۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت قبل، دولت سیزدهم کار را آغاز کرد اقدامات بزرگی صورت گرفته که قابل توجه است.

وی عنوان کرد: در این مدت طرح‌های خوبی در جهت ایجاد اشتغال در استان ایلام اجرایی شده به‌طوریکه ۵۸۷ طرح اشتغالزایی با اشتغال دو هزار و ۱۵۰ نفر با اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در کمتر از یکسال عملیاتی شده است، علاوه بر این دو هزار طرح خوداشتغالی از محل تبصره ۱۶ در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در این مدت کمتر از یکسال از شروع بکار تیم مدیریتی استان و تاکنون در مجموع ۹۲ طرح تعطیل شده دوباره احیا شدند که از این تعداد ۲۹ طرح صنعتی، ۵۲ طرح کشاورزی، ۳ طرح خدمات گردشگری و ۸ طرح صنایع دستی بوده است.

استاندار ایلام در پایان از همه مردم استان برای شرکت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان دعوت کرد تا با حضور حماسی خود بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا