شهرستان ها

اجرای ۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در مازندران کند است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اجرای ۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان گفت: اجرای ۹ پروژه با تاخیر مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد بعدازظهر چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، واگذاری بناهای ثبت تاریخی، رفع فرسودگی شبکه توزیع و انتقال برق، بهسازی مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد.

وی گفت: از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی یک پروژه خاتمه یافت، هشت پروژه طبق برنامه در حال انجام، ۹ پروژه دارای تأخیر و سه پروژه متوقف هستند.

وی ادامه داد: لایروبی و بهسازی آب بندان ها از جمله طرح‌های دارای عقب ماندگی است و عمدتاً به دلیل تخصیص منابع با تأخیر روبرو و کندی اجرا شده است.

غلامی راد یادآور شد: تجهیز و تکمیل پایانه صادراتی شیلات، پرورش ماهی در قفس، اجرای عملیات آبخیزداری از دیگر طرح‌هایی است که با کندی روبرو هستند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران با اشاره به پایین بودن مدیریت آب‌های سطحی، تکمیل و احداث سدها را از جمله نیازهای استان بیان کرد و خواستار بهره گیری از ظرفیت چندمنظوره آب بندان ها در استان شد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به نقش روستاییان در تأمین امنیت غذایی اظهار داشت: باید با اجرای طرح‌هایی نظیر توزیع جوجه به روستاییان برای پرورش و تولید کمک کرد.

وی همچنین با اظهار اینکه آزادسازی نرخ ارز در دستور کار قرار دارد از مسئولان خواست تا با برنامه ریزی اثرات اجرای این طرح را براقشار ضعیف کم کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا