شهرستان ها

احتمال خیزش غبار محلی و کاهش کیفیت هوای زنجان وجود دارد

زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: به سبب افزایش سرعت باد، احتمال خیزش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به سبب افزایش سرعت باد، احتمال خیزش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه آسمان استان خبری بوده و شاهد بارش باران دز مناطق مختلف خواهیم بود، افزود: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد آسمان استان خواهد شد و انتظار می‌رود بارش‌ها تا روز جمعه هفته آینده تداوم داشته باشد.

وی از وقوع وز ش باد شدید در استان خبر داد و بیان داشت: به شهروندان توصیه می‌شود به علت وزش باد شدید در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای آینده، دمای هوا نوسانات اندکی تجربه خواهد کرد ولی همچنان هوای مطلوبی در استان مستقر خواهد بود.

رحمان نیا افزود: همچنین به علت وزش باد شدید شاهد وقوع گرد و خاک در استان خواهیم بود که در این میان شهروندان در حد ممکن در بیرون از خانه تردد نکنند.

وی ادامه داد: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که گیلوان با ۳۳.۵ درجه سلسیوس و حلب با ۲ درجه سلسیوس، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان بوده‌اند.

رحمان نیا به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و ابراز داشت: دمای هوای استان کاهش یافته و هوا سرد می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا