شهرستان ها

احتمال وقوع رگبار باران و گرد و غبار در بخش‌هایی از هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از احتمال وقوع باران در بشاگرد و حاجی‌آباد و غالب شدن گرد و خاک در بندرعباس طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ۲ هشدار در سطح زرد برای روزهای آینده در هرمزگان صادر شده است.

وی افزود: بر اثر این سامانه از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد و حاجی آباد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم در تاریخ‌های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حسن زاده با اشاره به صدور هشدار زرد دریایی نیز گفت: از اواخر وقت شنبه تا پنج شنبه هفته جاری شرایط دریایی با توجه به وزش بادهای جنوب شرقی و بادهای جنوب غربی و شمال غربی مساعد نیست و احتمال افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر در خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تورهای صیادی افزود: تدابیر لازم برای تردد شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز دیده شود همچنین در مدت یاد شده از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل خودداری شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا