شهرستان ها

احداث اسکله پهلوگیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان «شیف» است

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه احداث اسکله پهلوگیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان «شیف» است،گفت: احداث این اسکله نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر جمعه در بازدید از جزیره شیف در رابطه با صیادان این منطقه اظهار داشت: مردمان جزیره شیف قدمتی تاریخی در عرصه صید و صیادی دارند و هم اکنون بیش از ۱۱۰ فروند لنج صیادی در این منطقه مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند و شغل اکثر مردمان این جزیره صید و صیادی است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: اداره کل شیلات استان بوشهر در سال ۱۳۹۸ با اعتباری به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال یک هکتار زمین مورد نیاز برای پسکرانه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته اعتباری به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال طی ۲ سال به این اداره کل اعطا شده که مبلغ ۲ میلیارد تومان آن در سال جاری تخصیص یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در رابطه با اجرای پروژه عمرانی در این جزیره توضیح داد: با این اعتبار اداره کل در صدد است که سایبانی به وسعت ۳۶۰ متر مربع برای تعمیر تور و طناب و تکمیل محوطه سازی احداث نماید که هم اکنون فرایند مناقصه برای انتخاب پیمانکار در جریان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: احداث اسکله پهلوگیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان زحمتکش این منطقه است که باید برای این بندر بزرگ صیادی واقع شود،

وی بیان کرد: احداث اسکله جزیره شیف نیاز به اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دارد و امید است در سال‌های پیش رو اجرایی شود.

پیگیری‌های احداث اسکله جزیره شیف

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در این بازدید گفت: فعالیت‌های صید و صیادی در استان بوشهر قدمت دیرینه دارد و همواره مورد توجه بوده که این استان با توجه به سواحل طولانی با آب‌های خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه صید و صیادی کشور به حساب می‌آید.

عطاءاله رئیسی از نزدیک در ارتباط با مسائل و مشکلات موجود صیادان جزیره شیف قرار گرفت و گفت: صیادان زحمتکش این جزیره باید از یک اسکله صیادی خوب بهرمند شوند و پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر انجام می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا