شهرستان ها

احداث تصفیه‌خانه آرسنیک‌زدایی در اردبیل

اردبیل- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا تصفیه‌خانه آرسنیک‌زدایی را در شهر اردبیل احداث و آب چاه‌ها را از طریق این تصفیه‌خانه تحویل مردم دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرائیل رمضانی عصر دوشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه از تصفیه‌خانه سد یامچی در اردبیل اظهار کرد: در بعد کمی چند پروژه و طرح مهم در اردبیل در حال برنامه‌ریزی و اجرا است تا آب پایدار مردم این شهر با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر تأمین شود.

وی راهکار اول را انتقال آب از حوزه سفیدرود به ویژه سد شهریار اعلام کرد و گفت: این پروژه که مجوزهای قانونی آن صادر شده، در مدت سه سال به سرانجام خواهد رسید و قرار است آب تخصیص یافته از سد شهریار برای اردبیل انتقال پیدا کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد تومان برای این پروژه نیاز است تا در مدت سه سال بتوان انتقال آب را از حوزه سفیدرود به اردبیل انجام داد که ما تلاش می‌کنیم مجوز ماده سه را به شکل کامل دریافت کرده و مجوزهای زیست محیطی و سایر مراحل قانونی را در اجرای این پروژه طی کنیم.

رمضانی دومین طرح قابل پیگیری در حوزه تأمین کیفی آب اردبیل را احداث تصفیه‌خانه آرسنیک‌زدایی مخصوص چاه‌های داخل شهر اعلام کرد و افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه نیاز است که با انتخاب پیمانکار در سال‌جاری احداث این تصفیه‌خانه را شاهد خواهیم بود تا آبی که از چاه‌ها برداشت می‌شود در این تصفیه‌خانه به شکل سالم تحویل شهروندان اردبیلی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۵۰۰ لیتر در ثانیه خواهد بود و امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی این پروژه را در شهر اردبیل شاهد باشیم.

۲۰ میلیون متر مکعب هدررفت آب در اردبیل

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ضرورت اصلاح شبکه و جلوگیری از هدررفت آب را در شبکه آبرسانی یادآور شد و اضافه کرد: به دلیل فرسودگی شبکه آب در اردبیل ۳۰ تا ۳۵ درصد آب شهر اردبیل به صورت پرت هدررفت می‌رود که باید با همکاری شرکت آبفای استان جلوی این هدررفت گرفته شود.

رمضانی بیان کرد: سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب هدررفت آب را در قالب شبکه فرسوده شاهد هستیم و امیدواریم با نوسازی این شبکه بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات در این حوزه رفع شود.

وی احداث مخزن ذخیره را یکی دیگر از رویکردها برای پایداری آب شرب در اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در اردبیل وجود دارد که این ظرفیت را تا ۱۲۰ هزار متر مکعب ارتقا خواهیم داد که شایسته است با راه‌اندازی مخازن، پایداری آب شرب اردبیل را شاهد باشیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در افق ۱۴۲۵ برای تأمین آب شرب اردبیل حداقل به ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است تا بتوان آب مورد نیاز را برای شهر اردبیل با دغدغه کمتر تأمین کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا