شهرستان ها

احصای ۸۳۰ نیت در وقف‎نامه ها/ ۲۱۵ هزار موقوفه در کشور وجود دارد

رشت- معاون امور استان ها و مجلس سازمان اوقاف با اشاره به وجود ۲۱۵ هزار موقوفه در کشور گفت: ۸۳۰ نیت در وقف‎نامه ها احصا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده پیش از ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: یقیناً آه مظلومان و خون‌های به ناحق ریخته شده اخیر در غزه، گریبان متجاوزان و مستکبران را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اسراییل با این جنایات ماهیت پلید خود را بیشتر به جهانیان نشان می‌دهد، افزود: رژیم اشغالگر قدس با این جنایت‌ها دد منشی و زبونی خود را نشان داده و پایان حیات سیاسی اش را تسریع می‌دهد.

حجت الاسلام نوری زاده با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف سرمایه‌های فراوانی نظیر نیروی انسانی مؤمن و متعهد دارد، گفت: حکمرانی و مسئولیت در نظام اسلامی چیزی جز بار امانت به دوش کشیدن نیست.

وی با تاکید بر اینکه کارکرد اوقاف با سایر نهادها متفاوت است، ادامه داد: در این سازمان مردم سرمایه‌هایی به اوقاف سپردن که باید در راستای نیات آنها مصرف شود.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اینکه مردم ۲۱۵ هزار موقوفه و یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه را به اوقاف امانت سپرده‌اند، بیان کرد: وقف چشمه همیشه جاری است که ریشه در باورها و اعتقادات ما دارد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی ما بیش از ۸۳۰ نیت در وقف نامه‌ها احصا شده است، گفت: حفظ موقوفات، اجرای نیات واقفین و افزایش بهره وری در حوزه سرمایه گذاری کردن سه هدف عمده اوقاف بوده و امروز اوقاف یک پایگاه مردمی و دینی است.

نوری زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه در گیلان ۹۴۱ بقعه متبرکه وجود دارد، تصریح کرد: هر کدام از این امامزاده‌ها چون نوری در هر منطقه‌ای از استان می‌درخشند.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف بزرگترین سرمایه اوقاف را سرمایه و اعتماد ملی عنوان کرد و گفت: این اعتماد باید پاس داشته شود و باید از این سرمایه عظیم حفظ و حراست کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا