شهرستان ها

اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر زلال قریحه در قم برگزار می شود

قم- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم از
اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر زلال قریحه در سالروز وفات حضرت ام البنین در قم خبر داد.

مهدی توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر زلال قریحه با حضور جمعی از شاعران و مداحان در قم برگزار و از نفرات برگزیده تجلیل به عمل می‌آید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی قم گفت: آئین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر زلال قریحه
همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهید با حضور خانواده شهدا، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور، نغمه مستشار نظامی، سید جواد شرافت، سید حمید برقعی و محمد صمیمی از شاعران آئینی و جمعی از پیشکسوتان فرهنگ و هنر و حماسه جمعه هفته جاری از ساعت ۱۸ در محل سالن غدیر کتابخانه آیت الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین کنگره ملی شعر زلال قریحه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور با محوریت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با همکاری ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و با هدف تجلیل از مادران شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و مدافعان سلامت جمهوری اسلامی ایران و دو بخش ویژه گرامیداشت مقام مادر شهیدان زین‌الدین و شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ و تقدیر از شاعران آئینی در دو بخش شعر و نوحه و سرود با انتشار فراخوانی از ۲۰ مهر ماه فعالیت خود را آغاز کرده بود.

آئین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر زلال قریحه از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور www.iranpl.ir به صورت زنده پخش می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا