شهرستان ها

اختصاص۴ میلیارد تومان برای مقابله با سوسک سرخرطومی در کرمان

کرمان- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیش از چهار میلیارد تومان برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در استان کرمان تخصیص یافته که جزو بالاترین مقادیر پرداختی به استان ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رنجبر اقدم در حاشیه نشست ستاد گیاه‌پزشکی کرمان و همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران در خصوص مهاجمان زیستی در این استان افزود: کل اعتبار اختصاص یافته برای مقابله با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به استان‌های جنوب کشور ۲۰ میلیارد تومان بوده که بیش از یک پنجم آن به استان کرمان اختصاص یافته است.

رنجبر اقدم اظهار داشت: حفظ کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی از اهمیت بسیار زیاد و ویژه ای برای ما در وزارتخانه برخوردار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: استان کرمان به دلیل شرایط اقلیمی خاص، وسعت و تنوع کشت برای وزارت جهاد کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این تنوع اقلیمی و آب و هوایی موجب می‌شود آفات، بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زای عدیده ای نیز بر روی محصولات کشاورزی این استان ایجاد خسارت کنند.

وی اظهار داشت: همانطور که شرایط برای رشد انواع گیاهان در استان کرمان مهیاست انتظار می‌رود عوامل خسارات‌زا نیز بیشتر وجود داشته باشد لذا به طور خاص مدیریت، پایش، ردیابی و کنترل آفات و اقدامات ارزشمندی در کرمان در دست انجام و قابل تقدیر است اما نیاز استان بیش از اقدامات انجام شده است که سعی می‌شود در برنامه‌هایی که برای این استان اندیشیده می‌شود رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و جایگاهی که کرمان در سطح کشور دارد را بیشتر ببینیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا