شهرستان ها

اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتع داری در گلستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتعداری در گلستان اختصاص پیدا کرد و با هدف جلوگیری از بیابیانی شدن و مقابله با ریزگردها امسال ۶۰۰ هزار اصله نهال کاشته می‌شود.


به گزارش ایلنای گلستان،حمید سلامتی اظهار کرد: با هدف جلوگیری از بیابیانی شدن و مقابله با ریزگردها امسال ۶۰۰ هزار اصله نهال در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع بیابانی گلستان کشت می‌شود.

وی گفت: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتعداری اختصاص یافته است و با توجه به وسعت مراتع و هزینه بر بودن طرح‌های بیابان زدایی و مرتعداری این میزان اعتبار جوابگوی نیاز استان نیست.

وی بابیان اینکه امسال گلستان از تهیه بذر آتریپلکس بی نیاز خواهد بود افزود: ایستگاه بذر چپر قویمه بزرگترین ایستگاه بذر گلستان است و امسال با تلاش‌های انجام شده بذور مورد نیاز از خود استان جمع آوری و از آن‌ها استفاده می شود.

وی افزود: بخشی از کانون‌های گرد و غبار از خارج کشور و صحرای قره قوم ترکمنستان نشات می‌گیرد و در داخل استان هم این کانون‌های ریزگرد در سه منطقه آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس با ۱۳۰ هزار هکتار وسعت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: گلستان دارای ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است که از این میزان ۷۶۱ هزار هکتار قشلاقی و بقیه مراتع ییلاقی است.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا