شهرستان ها

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال ویژه توسعه صنایع دستی جزیره هرمز

بندرعباس – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال ویژه توسعه صنایع دستی جزیره هرمز خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل شهرزاد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی، اظهارداشت: یکی از راه‌هایی که می‌توان با اتکا به آن در راستای توسعه اشتغال پایدار گام برداشت، توجه به حوزه صنایع دستی است که بویژه بانوان استان استعدادهای نابی در این بخش دارند بر همین اساس حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

وی بخش عمده‌ای از اشتغال جزیره هرمز را منحصر به صنایع دستی دانست و افزود: به منظور تقویت، توسعه، معرفی و بازاریابی صنایع دستی جزیره هرمز همچنین حمایت از صندوق‌های خرد زنان و تشکل های فعال مورد توجه بوده است.

شهرزاد تاکیدکرد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از ردیف تبصره ۱۶، قانون بودجه ۱۴۰۱ به فعالان صنایع دستی جزیره هرمز اختصاص یافته که با استفاده از آن می‌توانند به توسعه فعالیت‌های خود بپردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: این تسهیلات به منظور آموزش، تامین مواد اولیه، ساخت، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی که در قالب صندوق و تشکلها فعالیت کنند پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: جزیره هرمز یکی از قطب‌های صنایع دستی استان هرمزگان به شمار می رود و تاکنون نیز با اقدامات حمایتی انجام شده مرکز صنایع دستی هرمز راه اندازی و مشغول فعالیت است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا