شهرستان ها

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت جاده‌های روستایی نیشابور

نماینده نیشابور خبر داد؛

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب نهضت آسفالت راه‌های روستایی برای آسفالت جاده‌های روستایی در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه اختصاص یافت.


به گزارش ایلنا از مشهد، احسان ارکانی در این خصوص افزود: این مبلغ در پی سفر پارسال وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی برای آسفالت راه‌های روستایی این حوزه انتخابیه به تصویب رسید که اکنون تخصیص یافته و معادل ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد بواسطه آن منعقد شده است.

وی بیان داشت: در حالیکه بودجه سالانه و استانی تخصیص یافته برای آسفالت راه‌های روستایی نیشابور ۳۰ میلیارد ریال بود، با تخصیص این بودجه اکنون طرح آسفالت ۲۲ کیلومتر راه روستایی در منطقه در دست اجراست، همچنین آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی از محل منابع دیگر در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس گفت: در حال حاضر شمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این حوزه انتخابیه ۵۵۰ مورد است که با فاصله زیاد و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مختلف از هم پراکنده شده‌اند.

وی اضافه کرد: با اجرای مجموع آسفالت ۳۲ کیلومتر راه روستایی و تخصیص هزار تن قیر برای اجرای عملیات آسفالت معابر داخلی روستایی، شاهد ارتقای راه‌های روستایی و بهسازی معابر روستایی در قالب طرح های هادی خواهیم بود.

ارکانی همچنین گفت: هم اکنون زیرسازی و آسفالت ۶ و نیم کیلومتر راه دسترسی به شهر گردشگری و ییلاقی «بار» از مسیر جدید در دست اقدام است و با تکمیل این مسیر، منطقه گردشگری بار با آبشار زیبا از بن بست جغرافیایی ۲۰ ساله خارج می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: شهر بار ۶ هزار نفر جمعیت دارد اما به صورت هفتگی به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ هزار گردشگر برای دیدن مناظر طبیعی و آبشار این منطقه به بار می‌آیند، تامین مسیر دسترسی جدید سفرها به قطب گردشگری نیشابور را رونق خواهد داد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا