شهرستان ها

اختصاص ۵۷۰۰ دز واکسن آنفولانزا به چهارمحال وبختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۵۷۰۰ دز واکسن آنفولانزا به این استان خبر داد و گفت: تا کنون ۲۷۲۸ دز آن ترزیق و مابقی در انتظار مراجعه گروه های هدف است.

رئیس مرکز بهداشت استان خبر داد؛


به گزارش ایلنا، علی احمدی اظهار داشت: علایم آنفولانزا و کرونا مشابه هستند و تب ۳۸.۵، سردرد و بدن درد، بی‌حالی، کوفتگی از علایم بارز این بیماری است.

وی یادآور شد: دوره نهفتگی این بیماری یک تا پنج روز و درمان آن پنج تا هفت روز به طول می انجامد.

احمدی انتقال از طریق تماس مستقیم با فرد مبتلا و از طریق استنشاق ذرات تنفسی آلوده به ویروس

را از راه‌های انتقال آنفولانزا عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با توصیه به رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، قرنطینه و جداسازی افراد مبتلا متذکر شد، در افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای در صورت عدم درمان به موقع آنفولانزا می‌تواند کشنده باشد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۵۳ مورد قطعی ابتلا به آنفولانزا در استان به ثبت رسیده است و سویه‌های انفلوانزا در استان شناسایی و در حال رصد ازمایشگاهی است.

احمدی با بان اینکه در حال حاضر در پیک شیوع آنفولانزا قرار گرفته ایم درخصوص برنامه تعطیلی مدارس تصریح کرد: در صورت بروز بیماری آنفولانزا در ۱۵ درصد از دانش آموزان یا دانشجویان یک کلاس یا دو کلاس در یک مدرسه یا دانشکده طی سه روز متوالی، تعطیلی کلاس و مدرسه در دستور کار ستاد شهرستانی قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا