شهرستان ها

اختصاص ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آب و فاضلاب در سبزوار

یک مسئول خبرداد؛

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی، ۹۵ میلیارد تومان به طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار اختصاص یافته است.


به گزارش ایلنا از مشهد، حسین ریاضی گفت: هم اکنون در سبزوار کسری ۲۹ هزار مترمکعبی ذخیره مخزن آب شرب داریم که ۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر استانی هیات دولت، صرف احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب سبزوار می‌شود و بخشی هم برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب درنظر گرفته شده است.

ریاضی افزود: منابع تامین آب ۱۲ مجتمع آبرسانی و ۱۱ روستای مستقل سبزوار، ۳۱ حلقه چاه با دبی ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه است و شهر سبزوار با کمبود آب به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه، مواجه است.

وی ادامه داد: تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای فاز سوم پروژه آبرسانی از دشت بفره داورزن به شهر سبزوار، شامل هشت حلقه چاه ضروری است و کسری آب شرب سبزوار با هوشمندسازی، زون‌بندی شبکه و مدیریت توزیع، مدیریت می‌شود.

مدیر آبفا سبزوار با بیان اینکه روستاهای سبزوار در حوزه آب شرب، شناسنامه دار شده اند، افزود: گستردگی مجتمع آبرسانی ظفر، یکی از چالش‌های مهم آبفا در سبزوار است و حفر چاه جدید و تقسیم این مجتمع به چند ناحیه، ضروری است.

ریاضی همچنین با اشاره به اینکه  ۴۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر سبزوار، اجرا شده است، اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۲، شبکه فاضلاب سبزوار تکمیل می شود؛ هرچند وجود چاه های جذبی منازل مسکونی و قنات های قدیمی در مسیر حفاری و عرض کم معابر، از جمله چالش‌های اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در سبزوار محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا