شهرستان ها

اختلاف آمار در اطلاع‌رسانی تعداد مجروحان تصادفات رانندگی لرستان

خرم‌آباد- موضوع اختلاف آمار در اطلاع‌رسانی تعداد مجروحان تصادفات رانندگی لرستان در کارگروه کاهش تصادفات این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان کرم‌زاده مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان روز شنبه در کارگروه کاهش تصادفات در لرستان با اشاره به اختلاف آمار دستگاه‌های متولی در رابطه با تعداد مجروحان در تصادف جاده‌ای لرستان، اظهار داشت: در این راستا از ابتدای بهمن ماه، روزانه آمار متوفی‌ها و مجروحین تصادفات را از همه دستگاه‌ها به صورت مجزا اخذ کرده‌ایم.

اختلاف آمار در تعداد مجروحان در تصادفات لرستان

وی با بیان اینکه امیدواریم در پایان ماه به یک جمع بندی درست برسیم، عنوان کرد: این اختلاف آماری در بین دستگاه‌های متولی وجود دارد، به طور مثال در هفته گذشته در جریان وقوع یک تصادف، آمار اولیه ای که سامانه پیامکی راهداری اعلام شد، ۱۸ مجروح بود، سپس اصلاح شد و به هشت نفر کاهش پیدا کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان با بیان اینکه در رابطه با این تصادف، معاون اورژانس اعلام کردند که ما ۱۷ نفر مصدوم را با کد ملی به بیمارستان منتقل کرده‌ایم، گفت: برای اینکه به وحدت رویه برسیم، قانون اشاره کرده که پلیس راه در تصادفات جاده‌ای اعلام نظر کند و آمار در تصادفات داخل شهرها نیز توسط پلیس راه اطلاع رسانی شود.

شهرداری‌ها برای انتقال اجساد تصادفات کمک کنند

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به موضوع انتقال اجساد متوفیان در تصادفات بین جاده‌ای نیز، عنوان کرد: در این رابطه یک سری اختلاف نظرها وجود دارد که انتظار این است که این امر در انجام کار مؤثر نباشد.

کرم زاده، گفت: بر اساس قانون این امر بر عهده اورژانس است، منتها در محدوده شهرها انتظار این است که شهرداری‌ها به این قضیه کمک کنند.

پلیس راه: اعلام آمار مجروحان تصادفات بر عهده پزشکی قانونی است

محمد زارعی رئیس پلیس راه لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: بحث تشخیص مجروحان در تصادفات بر عهده پزشکی قانونی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آئین نامه مدیریت صحنه تصادف مصوب سال ۱۴۰۱، فرماندهی صحنه تصادف بر عهده پلیس راهور است، افزود: تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های مؤثر موظف هستند که اقدامات خود را با هماهنگی پلیس راهور و مطابق دستور العمل انجام دهند.

رئیس پلیس راه لرستان، بیان داشت: بر اساس این دستور العمل، اطلاع رسانی صحنه تصادف با پلیس است.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه هر آماری که ما می‌دهیم، آخر ماه از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود، عنوان کرد: آمار جرحی و فوتی از سوی پزشکی قانونی به ما اعلام می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا