شهرستان ها

ادارات استان تهران ملزم به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب هستند

تهران- مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری تهران همه دستگاه‌های اداری و اجرایی ملزم شده‌اند ۲۵ درصد از مصرف آب آشامیدنی خود را نسبت به گذشته کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اردکانی بعد از ظهر سه شنبه در آئین آغاز به کار رسمی گروه «همیاران آب استان تهران» در قالب ۱۲۰ کارشناس با بیش از ۳۰ خودرو جهت فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در سطح تهران و سایر شهرهای این استان که با حضور حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: آبفای استان تهران در این زمینه ملزم شده است دستگاه‌های اجرایی را رصد کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری تهران همه دستگاه‌های اداری و اجرایی ملزم شده‌اند ۲۵ درصد از مصرف آب آشامیدنی خود را نسبت به گذشته کاهش دهند افزود: خواهشی که از دستگاه‌های اجرایی داریم این است که برای مدیریت مصرف آب در هر ساختمان یک نفر به عنوان «شهردار آب» تعیین شود تا مواردی مانند پیگیری نصب اقلام کاهنده مصرف آب به دلیل اثرگذاری در کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب، نشت‌یابی شیرهای آب، استفاده از آب‌های خاکستری در صورت وجود تأسیسات لازم، ایجاد تأسیسات آب خاکستری در صورت نبود آن، آبیاری‌نکردن فضای سبز با آب آشامیدنی و غیره را به عهده گیرند.

مدیرعامل آبفای استان تهران بیان داشت: در صورت لزوم، گروه همیاران آبفای استان تهران آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های لازم در زمینه شیوه‌های مدیریت مصرف آب به دستگاه‌های اجرایی و ادارات را دارد.

اردکانی به بارندگی‌های اخیر در استان تهران اشاره و گفت: دقت داشته باشیم که این نگرش نادرست ایجاد نشود که با توجه به میزان بارندگی‌های اخیر، نیازی به مدیریت مصرف آب نداریم؛ از یک سو آمار نشان از کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌های استان تهران نسبت به میانگین بلندمدت دارد؛ از سوی دیگر سالانه در استان تهران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی مصرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران عنوان داشت: میزان بارش‌ها کفاف تأمین این حجم از آب را نمی‌دهد؛ از این رو علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی آبفای استان تهران، رعایت الگوی مصرف آب از سوی مشترکان و همراهی دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور در کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در کنار هم می‌تواند در مدیریت منابع آبی اثرگذار باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا