شهرستان ها

ارائه تسهیلات مرمت به ساکنین بافت های تاریخی گلستان

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ارائه تسهیلات به متقاضیان برای مرمت و نوسازی منازل مسکونی واقع در بافت تاریخی شهرهای گرگان و گمیشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ملک گفت: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی، این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

وی افزود: در این راستا بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد امسال به تمامی بانک‌های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر پنج ساله تعیین شده است.

ملک ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت تا سقف ۹۰ میلیون تومان در گلستان استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به ۴۹۹ واحد تسهیلات نوسازی مسکن در بافت تاریخی تخصیص یافته است.

گفتنی است در استان گلستان مجموعاً ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا