شهرستان ها

ارائه خدمات الکترونیکی در ۱۹۰ مرکز «مثبت زندگی» در خوزستان

اهواز- مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۹۰ مرکز مثبت زندگی در استان فعال هستند و خدمات الکترونیکی به مددجویان زیر پوشش ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران کریمیان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۹۰ مرکز مثبت زندگی در خوزستان فعال هستند و خدمات بهزیستی را به مددجویان باهدف تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات بهزیستی ارائه می‌دهند.

وی افزود: امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در این مراکز باعث کاهش ترددهای حضوری به مراکز و اداره‌های بهزیستی استان می‌شود و پرونده‌های توزیع شده مددجویان در این مراکز از طریق مددکار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کریمیان، توزیع عادلانه خدمات را از جمله اهداف تأسیس مراکز مثبت زندگی برشمرد و ادامه داد: در این مراکز مجموعه‌ای از خدمات سازمان در یک مرکز و نزدیک به محل سکونت افراد ارائه می‌شود و به ازای هر ۱۵۰ مددجو، یک مددکار هر ۶ ماه یک بار موظف به بازدید از منزل مددجو است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در سطح کشور از نظر تعداد مراکز مثبت زندگی، اضافه کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۷۰۰ پرونده در مراکز مثبت زندگی خوزستان توزیع شده و هفت هزار و ۲۷۶ پرونده برای تکمیل و الکترونیکی کردن پرونده مددجویان در انتظار توزیع است.

وی بیان کرد: مددکاران مراکز مثبت زندگی در خوزستان از زمان تأسیس (سال ۹۹) تاکنون ۳۱۴ هزار و ۲۷۰ بازدید از پرونده‌های توزیع شده داشتند و از نزدیک با مشکلات مددجویان آشنا می‌شوند.

کریمیان، این بازدیدها را پایه اصلی و شروع کار مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و گفت: گزارش از عملکرد مراکز بعد از تأیید استان به صورت سیستمی از سوی سازمان بهزیستی کشور بر اساس عملکرد همان ماه که شامل بازدید از منزل، تشکیل پرونده، خدمات مددکاری و یارانه ثابت است به حساب مراکز واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی مراکزی غیر دولتی هستند که مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند به صورت محله محور طراحی شده‌اند و به ازای هر ۴۵۰ مددجو یک مرکز مثبت زندگی وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا