شهرستان ها

ارائه خدمات زیرساختی به ساختمان‌های غیرمجاز کرمانشاه ممنوع است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: ارائه خدمات زیرساختی به ساختمان‌های غیرمجاز کرمانشاه ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر سه شنبه در نشست کمیسیون ماده پنج که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون ماده پنج طی این مدت به شکل مداوم تشکیل شده و به تمامی پرونده‌های مطرح شده، رسیدگی کرد و در ادامه نیز به موارد جدید به سرعت رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: کمیسیون ماده پنج یک بستر قانونی و مناسب برای رسیدگی به موضوعات ساخت و ساز شهری طبق ضوابط قانونی است و به حفظ شاکله و نظم شهر کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه تا پیش از این بیشتر پرونده‌های ساخت و ساز پس از انجام تخلف برای تعیین جریمه به ماده صد معرفی می‌شدند که این رویه غلط باعث لطمه جدی به شهر شده است.

امیری مقدم تاکید کرد: شهرداری باید محدوده شهری را مشخص و بر هرگونه ساخت و ساز در این محدوده نظارت جدی کند و سازه‌های غیرمجاز را در همان ابتدای کار، تخریب کند.

وی تصریح کرد: همچنین باید از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای حاشیه شهر کرمانشاه مانند ده‌پهن، کرناچی، کهریزک باید به شکل جدی جلوگیری شود.

امیری مقدم همچنین به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان هشدار داد که ارائه هرگونه خدمات مانند آب، برق و گاز به این سازه‌های غیرمجاز ممنوع است با مدیران دستگاه‌هایی که خلاف این عمل کنند، برخورد می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: بخشی از این تخلفات در زمین‌های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی رخ داده است افرادی با قطعه بندی این زمین‌ها آن را به دیگران فروخته‌اند.

وی عنوان کرد: یک تیم کارشناسی متشکل از دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هر چه سریع‌تر این تخلفات شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع کنند.

امیری مقدم گفت: هیچ زمینی در خارج از شهر، بدون هماهنگی جهاد و منابع طبیعی نباید برای کاربری دیگری به کار گرفته شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا