شهرستان ها

ارائه مشوق های حمایت از زوج های ناباور توسط شرکت های دانش بنیان

اراک- استاندار مرکزی گفت: شرکت های دانش بنیان مشوق های حمایتی خود را از زوج های نابارور را ارائه کنند.

به‌گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه صبح شنبه در نشست کارگروه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع جمعیت، اظهار داشت: توجه به موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باید در اولویت اقدامات خانواده‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

وی افزود: انتظار می‌رود یک نفر برای این موضوع تعیین و مرتب هشدارها و تذکرات را در این خصوص ارائه کند تا مسئله جمعیت از اولویت خارج نشود.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزراتخانه‌ها مجری حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت جهت بهره‌مندی مردم از مشوق‌های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند.

مخلص الائمه با بیان اینکه واحدهای استانی نباید نسبت به درخواست و مطالبات مردم بی توجه باشند، گفت: روند اجرای قانون به علت کندی در ایفای تعهدات و تکالیف سازمان‌ها و دستگاه‌های ملی در سطح استان‌ها قابل قبول نیست که انتظار است شرکت‌های دانش بنیان مشوق‌های حمایتی خود را از زوج‌های نابارور ارائه کنند.

وی در خصوص ارائه ضامن به بانک برای دریافت تسهیلات فرزندآوری، تصریح کرد: پذیرش دو ضامن از سوی بانک‌ها برای وام فرزندآوری جایز نیست و با یک ضامن باید اعطای وام انجام شود همچنین بانک‌های خصوصی نیز باید در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت جهت پرداخت تسهیلات فرزندآوری همکاری لازم را داشته باشند

آگهی
دکمه بازگشت به بالا