شهرستان ها

ارتباط هیئت‌های مذهبی استان سمنان با جوانان تقویت شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت تقویت ارتباط هیئات مذهبی با جوانان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان استفاده بهتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر دوشنبه در مراسم معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان به میزبانی سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی ولایت این اداره ضمن بیان اینکه هر فردی که می‌خواهد اطمینان خاطر به یک شخصی، کاری یا هر موضوعی پیدا کند قبل از آن باید امتحان و مشورت داشته باشد، ابراز داشت: عجله و شتاب بدون فکر در آینده باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

وی بابیان اینکه به تعبیر برخی، صاحب نظران مدیریت لحظه‌ای را درست می‌دانند اما موضوع لحظه نیست، افزود: در کار مدیریت این عجله کاری و تصمیم کاری به فوریت آسیب‌زا است، چه اشکالی وجود دارد که مسئول برای موضوع دو روز فکر و سپس اقدام کند.

لزوم انجام آسیب شناسی در کار مدیریتی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه گاهی یک حرف یا حرکتی استانی را در معرض خطر تفرقه و اختلاف قرار می‌دهد، ابراز داشت: از مسئولان استان که عهده‌دار وظایفی هستند انتظار می‌رود که به این مباحث دشمن شاد کن ورود نکنند.

مطیعی بابیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان در استان و کشور بعد از گرفتن پست حتماً آسیب‌شناسی و آفت زدایی را انجام دهند ولو اینکه همه کارها صورت گرفته باشد، تصریح کرد: این مهم می‌طلبد که اگر مشکلات یا موانعی درگذشته وجود دارد سریعاً برطرف شود.

وی بابیان اینکه ارتباط‌گیری سازمان و میدان‌دهی به نیروهای تازه نفس در هیئت‌های جوان مذهبی کم است و این گروه نیاز به همراهی و نظارت دارند تا از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده شود، افزود: با توجه به حجم کار بسیار بالا در سازمان تبلیغات اسلامی می‌بایست تعامل بین بخشی و سازمان‌های همسو ایجاد و توفیق خدمت ایجاد شود.

اولویت کار با جوانان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در این آئین بابیان اینکه فرهنگ به‌مانند هوایی است که در آن تنفس می‌کنیم، ابراز داشت: برای جلوگیری از غبارآلوده شدن این فضا برنامه‌ریزی جهت‌دار هماهنگ با ارگان‌های مختلف فرهنگی از یک سو و از سویی عزم و اراده جهادی در کنار هم باید باشد.

حجت‌الاسلام محمد نوروزی بابیان اینکه راه حل برون‌رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شناخت مسئله و آسیب‌شناسی و شناخت ریشه‌های مسائل و سپس درمان مبتنی بر مفاد انقلاب و پرهیز از موازی کاری است، تصریح کرد: خرسندیم که ۱۱۰ برنامه در سازمان احصا شد و باید گفت در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و مذهبی مناسب با زیست بوم منطقه اولویت در مرحله اول استفاده از ظرفیت بی‌پایان مردمی، جوانان، نخبگان و موثران فرهنگی خواهد بود.

وی بابیان اینکه از ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی، کانون و بسیج مداحان و خود مداحان برای توانمندسازی و ارتقا بهره‌گیری خواهد شد، افزود: این مهم و همچنین جوان‌گرایی در اولویت کاری سازمان نهادینه‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام فامیلی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد نوروزی فرد به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان معارفه شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا