شهرستان ها

ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده پزشکی در دستور کار

همدان- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تشخیص دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش رشته‌های تحصیلی در ملایر و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده پزشکی در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اخیراً مکاتباتی با وزیر بهداشت داشتیم و خواستار ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی بودیم، اظهار کرد: تقاضای ما این است که افزایش رشته‌های تحصیلی بتواند دانشکده پرستاری را به دانشکده علوم پزشکی تبدیل کند.

وی بیان کرد: ما به دنبال ارتقای کمی و کیفی دانشکده پرستاری ملایر هستیم و متعاقب آن بیمارستان‌هایی که در این شهرستان در اختیار داریم نظیر امام حسین (ع)، مهر و غرضی به بیمارستان‌های آموزشی تبدیل شوند تا بتوانیم بهره‌مندی لازم را در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این ارتقا به آبادانی و گسترش علم در شهرستان ملایر و نیز جنوب استان مثل نهاوند و تویسرکان منجر خواهد شد و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در تمامی سطوح از آنجا که مطالبه جدی مردم بوده را محقق می‌کند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با تاکید به اینکه نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات صورت گرفته و منتظر پاسخ وزارت بهداشت هستیم تا این مهم به سرانجام برسد، عنوان کرد: قول مساعدت در این خصوص داده شده و با اضافه شدن یک رشته تحصیلی منتظریم بقیه رشته‌ها هم به سرانجام برسد و کار را به نتیجه نهایی برسانیم.

وی در ادامه، با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پزشکی در شهرستان ملایر وجود دارد گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی هم دانشکده پیراپزشکی را راه‌اندازی کرده و با توجه به استقبال دانشجویان و داشتن متقاضی و از طرفی تشخیص دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش رشته تحصیلی که امسال یک رشته پزشکی در ملایر اضافه شد، ظرفیت ارتقای دانشکده پرستاری در ملایر وجود دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرپوشش بودن جمعیت قابل توجه جنوب استان در حوزه خدمات درمانی و وجود بیمارستان‌ها و فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی ارتقای این دانشکده یکی از مطالبات است.

وی در پایان، بیان کرد: در کنار پیگیری موافقت ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی تأمین تجهیزاتی در راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی، ایجاد رشته داروسازی در دانشکده پیراپزشکی ملایر و … جزو مطالبات بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا