شهرستان ها

ارتقا سهم حمل و نقل در تولید ناخالص ملی در دستور کار باشد

اردبیل- معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل به نقش حمل و نقل در تولید اشاره کرد و گفت: ارتقا سهم حمل و نقل در تولید ناخالص ملی در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار مهرف کمال‌الدین میرجعفریان ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از راهداران استان اردبیل با اشاره به نقش حمل و نقل در تولید ناخالص ملی، اظهار کرد: ارتقا سهم حمل و نقل در تولید ناخالص ملی در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه سهم بخش حمل و نقل در اقتصاد ناخالص کشورهای توسعه یافته حدود ۱۲ درصد است، گفت: سهم حمل و نقل در اقتصاد ناخالص ایران حدود ۶ درصد است ولی با برنامه‌ریزی‌های در حال اجرا در سطح کلان کشوری امیدواریم به ۹ درصد برسیم.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به قابلیت‌های استان اردبیل به لحاظ همجواری با کشور جمهوری آذربایجان و مرز فعال بیله‌سوار و گذر این مسیر ترانزیتی به کشورهای قفقاز و روسیه ادامه داد: امیدواریم استقبال مناسبی از فرصت از سوی رانندگان و صادرات کالاهای صادرکنندگان در این زمینه انجام شود.

میرجعفریان به اهمیت نگهداری زیرساخت‌های ایجاد شده اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌ها و زحمات راهداران در فصل سرد زمستان و فصل گرم تابستان باید در این مسیر قدم برداریم و با توجه به نهفته بودن سرمایه عظیمی در زیرساخت‌های حمل و نقل باید از این سرمایه ارزشمند به نحو مطلوبی صیانت کنیم.

وی همچنین با تبریک ۲۶ آذر هفته حمل و نقل رانندگان و اول دی ماه روز راهدار افزود: در ایام پیش رو با زحمات و تلاش‌های راهداران، سازمان امداد و نجات، نیروهای نظامی و انتظامی، اکیپ‌های هلال احمر و اورژانس بستر حمل و نقل و تردد ایمن برای مردم فراهم شده و زمستان با کمترین آسیب در راههای ارتباطی استان سپری شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا