شهرستان ها

اردبیلی‌ها هفته بارانی را آغاز می‌کنند

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر جمعه با وقوع رگبار پراکنده در اردبیل اول هفته بارانی را در این شهر شاهد خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جریانات جنوبی تا ظهر فردا شنبه ۲۶ فروردین در استان ادامه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه در غالب مناطق استان شاهد وزش بادهای گاهی تند خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امروز جمعه ۲۵ فروردین در برخی نواحی به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تندباد در بسیاری از نقاط استان هستیم، تصریح کرد: از عصر فردا با تغییر جریانات جوی، علاوه بر وزش بادهای خزری کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در شهرستان‌های مرکزی اتفاق می‌افتد.

محمدی با اشاره به افزوده شدن میزان ابرناکی و رخداد مه و بارش خفیف باران گاهی به صورت رگبار افزود: در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان این تغییرات جوی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این وضع جوی طی روز دوشنبه ۲۸ دی تداوم می‌یابد وبا توجه به پایین بودن کف ابر و نیز کاهش دید افقی احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل طی روزهای یکشنبه ۲۷ فروردین و دوشنبه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز سه شنبه ۲۹ دی از شدت جریانات مرطوب خزری کاسته شده و آسمان عموماً نیمه ابری با افزایش دما خواهد بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا