شهرستان ها

اردبیل پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن

اردبیل- اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ارزیابی نظارتی در طرح نهضت ملی مسکن توانست به عنوان استان پیشتاز و موفق رتبه اول کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دولت سیزدهم و با همت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با تأمین زمین رایگان عملیات احداث واحدهای مسکونی متعدد در مناطق شهری فرصتی را فراهم کرده تا افراد فاقد مسکن بتوانند در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سرپناهی مناسب بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تبریک موفقیت اخیر به همکاران و تلاشگران عرصه تولید مسکن اظهار کرد: بیش از ۲ سال است که در این حوزه تلاش می‌کنیم و با حمایت‌های همه‌جانبه استاندار اردبیل، معاونان و دیگر مسئولان استان سعی کردیم تا زمینی مرغوب و مناسب تهیه و رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

محبوب حیدری به ثبت‌نام بیش از ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در فرآیند پایش و بررسی پرونده‌ها از بین این متقاضیان انبوه شرایط ۴۱ هزار و ۱۲۵ نفر به تأیید نهایی رسید که از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی توانسته‌اند با پرداخت مبالغ اولیه مشارکتی جدی در اجرای این طرح داشته باشند.

وی مبالغ اولیه پرداختی این متقاضیان را ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بزرگترین قوت قلب ما در اجرای این طرح پرداختی‌های به موقع متقاضیان و همراهی بانک‌های عامل است تا ما بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم مسکن تولید شده را تحویل مردم دهیم.

حیدری تصریح کرد: در سطح استان ساخت ۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در اردبیل و سایر شهرها شروع شده که ۱۸ هزار واحد متعلق به شهر اردبیل و چهار هزار و ۳۰۰ واحد نیز در شهرستان‌ها در حال اجرا است.

احداث بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: احداث این پروژه‌ها در مراحل مختلف با سرعت، نظارت و کیفیت مطلوب در حال انجام است پنج بانک عامل نیز در این زمینه یاریگر ما هستند که امیدواریم با پرداخت تسهیلات به موقع شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها در مدت زمان تعیین شده باشیم.

وی اضافه کرد: بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن کشور در اردبیل در حال اجرا است که حتی این سایت بزرگ‌تر از سایت قم بوده و در آن ۶۷۰ هکتار زمین برای ساخت و ساز مسکن در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

حیدری بیان کرد: ساخت ۱۲ هزار و ۹۲۰ واحد مسکن در سایت بزرگ و شهرک حاج قاسم سلیمانی منعقد و به مرحله اجرایی درآمده که ما امیدواریم با احداث کیفی این واحدها و تحویل به موقع رضایت همشهریان خود را جلب کنیم.

وی به رتبه ممتاز و اول اردبیل در بین استان‌های مختلف کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: ما شرایط مناسبی را با تلاش شبانه‌روزی در اجرای این پروژه‌ها به وجود آوردیم تا دغدغه افراد فاقد مسکن در ارتباط با زمین برطرف شده و تمرکز خود را برای پرداخت اولیه خود قرار دهند تا با همراهی بانک‌ها بتوانیم سرپناهی شایسته و مناسب تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این طرح با حمایت و همراهی مسئولان استانی و کشوری به ویژه دولت خدمتگزار سیزدهم به سرانجام رسیده تا کارنامه‌ای قابل قبول و بالاتر از طرح مسکن مهر ارائه کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا