شهرستان ها

اردستان همچنان قرمز است/درگیری بالای کودکان با امیکرون

اردستان – مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه وضعیت کرونایی اردستان همچنان قرمز است، گفت:‌ لازم است که واکسیناسیون کودکان پنج سال به بالا هر چه سریع تر انجام شود.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمار بیماران سرپایی در مراکز منتخب، اورژانس و مطب‌ها از نیمه دوم بهمن ماه تا ۲۰ بهمن ماه با روند صعودی همراه بوده اما از بیستم بهمن تاکنون روند کاهش تدریجی نسبی را طی کرده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز اردستان، افزود: رنگ‌بندی فقط شامل میزان بیماران سرپایی نیست، وضعیت‌ها توسط وزارت بهداشت معین می‌شود و تعداد آمار سرپایی، موارد بستری و مرگ‌ومیر در رنگ بندی ها مؤثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: در ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه بیشترین میزان بستری به تعداد ۱۷ مورد را داشتیم اما از آن تاریخ تاکنون میزان بستری به هفت مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: در طی یک هفته گذشته تعداد موارد بستری جدید ۹ بیمار بوده است و دو بیمار نیز فوت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت اردستان خاطرنشان کرد: همچنان ما نگران افرادی هستیم که یا اصلاً واکسن نزده‌اند و یا از تزریق دز سوم خودداری می‌کنند و در کنار آن عادی انگاری مردم نیز می‌تواند خطرناک باشد.

ذبیحی تاکید کرد: افرادی که واکسن‌نزده اند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و صعب‌العلاج هستند، در صورت ابتلاء به کرونا، احتمال بستری و مرگ‌ومیر آنان بیشتر است.

وی ادامه داد: در کل دنیا ثابت شده است که کسانی که سه دز واکسن زده‌اند تا ۹۰ درصد در مقابل امیکرون مقاوم هستند و اگر مبتلا شوند علائم آن خفیف است.

۲۰ درصد درگیری امیکرون در کودکان است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه ۲۰ درصد درگیری امیکرون در کودکان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی توسط کودکان به خوبی رعایت نمی‌شود و ممکن است ناقل بوده و برای اطرافیان و افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای خطر آفرین باشند، لازم است کودکان پنج سال به بالا هر چه سریع‌تر واکسن بزنند.

وی در خصوص واکسیناسیون اصناف، گفت: از بین تعداد متصدیان دارای پروانه کسب که سه هزار و ۵۰۰ نفر هستند ۹۷.۸ درصد آنان واکسینه شده‌اند و برای ۴۴ درصد نیز تزریق دز سوم انجام شده است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: در ادارات شهرستان نیز بیش از ۷۵ درصد کارمندان دز سوم را زده‌اند همچنین با ادارات در خصوص تزریق دز سوم کارمندانی که هنوز انجام نشده است، مکاتبه کرده‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در ارتباط با آمار واکسیناسیون، گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۴۶۰ دز واکسن در نوبت اول و ۳۱ هزار و ۸۸۰ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از افراد بالای ۱۸ سال در اردستان دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند، خاطرنشان کرد :۱۷ هزار و ۵۳ دز واکسن در نوبت سوم تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریقی در شهرستان به ۸۳ هزار و ۳۹۳ دز رسیده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا