شهرستان ها

اردوی راهیان نور گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

شهرکرد- مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اردوی راهیان نور گام موثر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی گودرزی صبح یکشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در برنامه‌های مرتبط با شهدا، اظهار کرد: همه اقشار در برنامه‌ها ایثار و شهادت دیده شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ایثار و شهادت باید با قدرت و سرعت بیشتر انجام شود، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دارند که ضروری است از این اعتبارات در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کنند.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور فرصتی مؤثر برای ترویج این فرهنگ است، عنوان کرد: برنامه ریزی لازم و حلقه تکمیلی این اردوها در استان باید تهیه، تدوین و برنامه ریزی شود.

گودرزی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای اردوهای راهیان نور تأمین شود، ادامه داد: گفتمان ایثار و شهادت باید به یک جریان فکری در جامعه تبدیل شود.

وی به ظرفیت اتحادیه‌های دانش آموزی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: این اتحادیه‌ها از لحاظ اعتباری با مشکل مواجه هستند که باید این مهم رفع گردد.

تبلیغ سیره شهدا در جامعه وظیفه همگانی است

حجت الاسلام اسحاق سعیدی در ادامه این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه رسالت همه تبلیغ سیره شهدا است، اظهار کرد: دانش آموزان، دانشجویان و گاهی طلاب و اهل سخن ما شهدا را نمی‌شناسند.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید آثار فرهنگی همچون فیلم و کتاب در خصوص سیره شهدا تهیه شود، تصریح کرد: با تهیه آثار فرهنگی باید شهدا را به جامعه معرفی کنیم.

وی به هجمه دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باید با تولید محتوای مناسب با این هجمه‌ها باید مقابله کرد.

حجت الاسلام سعیدی بیان اینکه خدمات عام المنفعه به جامعه عشایری ارائه شود، مطرح کرد: ۱۰ هزار خدمت که در استقبال از کنگره ملی شهدای عشایری انجام می‌شود باید قابل مشاهده باشد.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ۸۰ شهید طلبه در چهار محال و بختیاری وجود دارد که نیاز است این شهدا به جامعه معرفی شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا