شهرستان ها

ارزیابی بیش از ۲۵ هزار نوآموز همدانی در برنامه ملی سنجش

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از
ارزیابی بیش از ۲۵ هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول شیدایی درخصوص اجرای برنامه ملی سنجش، گفت: با عنایت به پایان برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که مختص متولدین نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ بود، بیش از ۲۵ هزار نوآموز در ۲۶ مرکز جامع سنجش در سطح استان همدان مورد ارزیابی‌های اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت (اعم از بهداشت دهان و دندان و شاخص‌های سلامت جسمی) و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

شیدایی افزود: بیش از ۲۰۰۰ نوآموز مراجعه کننده به مراکز جامع سنجش پس از انجام ارزیابی‌های اولیه، جهت تکمیل معاینات بالینی مورد ارزیابی‌های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی_حرکتی و هوش نیز قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: نوآموزانی که در مهر ۱۴۰۳ قرار است وارد دوره آموزش ابتدایی شوند، حتماً باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و در غیر این صورت از ثبت نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد. برای پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان در سطح استان ۲۶ مرکز در تمامی شهرستان‌ها و مناطق دایر گردیده که این مراکز تا ۲۰ خرداد ماه پذیرای نوآموزان بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: به محض دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا